Ik heb pas een PRX mogen aanschouwen… nooit echt een fan op foto’s maar in het echt is het een beauty.
Naast de bracelet is de leren strap echt tof.
Ik heb pas een PRX mogen aanschouwen… nooit echt een fan op foto’s maar in het echt is het een beauty.
Naast de bracelet is de leren strap echt tof.
Als dit horloge voldoet aan je wensen: lekker doen! Al zijn er natuurlijk ook opties met een meer eigen gezicht.
Davosa nooit omgehad, maar ik ken wel iemand die er over te spreken is. Het is ook wel tamelijk knap als je een submariner hommage verpest.
Vind je een submariner hommage leuk? Ik zou zelf nooit meer dan 250 voor zo iets kunnen uitgeven, zeker omdat je bij 500 euro toch echt wel in een segment komt waar genoeg eigen gezichten te zien zijn.
Deze San Martins zijn beide verkrijgbaar met een PT5000 uurwerk, een soort ETA clone als ik me niet vergis en dan voor rond de 250 euro. Ik zou dus adviseren:
Ook nog in 39mm variant, een soort vintage inspiratie ding:
Als je er op staat dat het meer mag kosten voor een hommage, zou ik ook eerder een Squale 1545 kopen dan een Davosa. Net even wat meer merkbeleving maar toch een homage.
Maar onderaan de streep zou ik vooral doen wat je zelf leuk vind. Je kunt je een horloge aan laten praten, maar in mijn ervaring doen de horloges waar je je eerste instantie het prettigste bij voelde het best op lange termijn.
Maar kijk ook eens bij Steinhart
Daarvan is de kwaliteit zeker goed.
Ik heb een Davosa Ternos en het is een van mijn favorieten. Veel beter dan steinhart of san martin.
Maar heb je ook een Steinhart dan?
Gehad. Mijn vader heeft een steinhart. Ik heb laatst ook een foto gepost met beide horloges naast elkaar en het verschil. Veel betere en massievere afwerking dan steinhart
Maar Steinhart heeft een beter uurwerk!
Ook ik heb Steinhart gehad, en Davosa gehad, en wat goedkopere homages gehad.
Davosa zat mijn inziens qua kwaliteit en afwerking wel wat meer aan de “hogere kant” van homages.
Maar het blijft een homage dus ik denk dat de vraag is, kun je daarmee leven en er voldoende plezier aan hebben of ga je je eraan irriteren en hem toch weer binnen de kortste tijd verkopen? Indien dat eerste, ga dan lekker voor een homage waar je je goed bij voelt en indien dat 2e, ga op zoek naar iets anders.
Beide gewoon eta 2824-2
Ik heb ook een Davosa Ternos gehad. Ik was er tevreden over. Goede kwaliteit.
Ach mensen betalen het ook voor een fake rolex tegenwoordig om erbij te horen. Als je het model mooi vindt is het wel een ok prijs. De afwerking is echt netjes, massieve band, alles top.
Haha nee. Het is echt alleen het verschil tussen quartz en automaat.
Ja t is zeker een mooi horloge, entry level of niet maakt me niet zoveel uit.
Heb van Vostok tot Breitling en alles ertussen wel eens gehad.
Ik twijfel nog wel of ik kan wennen aan het homage deel…
En wil de PRX nog eens zien
Rek het budget ietsjes op en ga voor een Certina DS Action Diver? Een mooie diver van een respectabel Zwitsers merk.
Met korting nieuw te verkrijgen tussen 500-600e. Dit is de 38mm versie en heeft een aluminium bezel, het horloge is er ook in 43mm, die is iets duurder maar heeft wel een keramische bezel.
Deze heb ik ook gehad in 43 mm (vorige generatie). En het is een mooi horloge maar op de een of andere manier vond ik de Davosa toch leuker.
Zou me persoonlijk kapot ergeren aan de veel te grote kroon van de Davosa. Het klopt niet imo.
Heb je al eens gekeken naar de suits uitvoeringen van de seiko 5? Heb hem zelf sinds januari en ben er erg tevreden mee. De mesh band geeft hem ook een wat “nettere” uitstraling maar snap dat niet iedereen het mooi vind. Wel een eigen ontwerp en niet duur.