Mening over merk / model - Davosa

Voor naast mijn Seiko tuna en G-Shock zoek ik nog een ‘net’ horloge voor naar mijn werk.

Mijn oog viel hierop:

Nou ben ik zelf niet zo van de hommages, maar kan deze voor een leuke prijs krijgen en vind hem geschikt voor op m’n werk.

Wat is jullie mening / ervaring met betrekking tot Davosa?
Ik ken het merk zelf namelijk helemaal niet en zie hier weinig tot niks over op het forum.

4 likes

Het merk ken ik niet en ik ben zeker geen voorstander van hommages als deze. Ook lijkt het me juist geen “net” werkhorloge, maar dat ligt natuurlijk aan je werk.

2 likes

Ik vind dit ook geen net horloge voor werk. Welke prijsklasse zoek je? Misschien een leuke sportieve Seiko of Citizen?

1 like

Zelf geen ervaring mee. Maar er zwerven er enkele rond, op HF. Volgens mij wel o.k. kwaliteit. Maar idd niet het meest originele model.

1 like

‘net’ voor op werk betekend dat het keurig onder een polo met lange mouwen kan.
Ben geen type voor dressers, beetje sportief mag wel.
Prijsklasse tot 400/500

Had ook een tissot prx 40mm quartz gezien, ook erg tof en makkelijker afwisselen met m’n andere quartzen natuurlijk.

2 likes

Zijn vrij duur voor hommages en lijkt me ook dat dit niet echt in de categorie dress watch valt.

Edit: aha, je bent dus ook niet op zoek naar een dresser. Kijk even in het blauw, daar staan hele mooie Seikos :innocent:

1 like

Tissot lijkt me een prima keuze voor die prijsklasse, dan heb je ook iets origineels, niet de zoveelste Rolex look alike

5 likes

Ik zou ook zeggen een Tissot :grinning:

3 likes

Beetje hetzelfde als wat ik al gevonden had/gedacht.
Mensen die er eentje hebben zijn er erg tevreden over.
De mensen die dat niet zijn klagen over het gebrek aan originaliteit.

2 likes

Lekker die PRX doen man, dat is veel meer horloge!

5 likes

Polletje is niet meer nodig denk ik, ik ga binnenkort maar eens die PRX passen!

3 likes

Ga je geen spijt van krijgen. Leuke horloges.

3 likes

Tissot PRX! Zoveel mooier, origineler en bijzonderder :crazy_face:. Ga hem op z’n minst even proberen :+1:

2 likes

Niks mis mee:

En dat geneuzel over hom(m)ages?

Davosa bestond al bijna 40 jaar voordat Rolex opgericht werd.

2 likes

40 jaar ouder en dan nog modellen van andere, jongere, merken namaken :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Prachtig horloge.
Mooie kast en geen “onrustige” dingen op de wijzerplaat dat is ook wel fijn.

1 like

Als dat jongere merk al bijna 70 jaar een bijna ongewijzigd horloge verkoopt en daarmee succes heeft. Waarom niet?

1 like

In basis ben ik voorstander van hommages (die had je niet zien aankomen, misschien? :upside_down_face: ) Ik vind het alleen wel belangrijk dat men die erkend als wat ze zijn; hommages en geen origineel ontwerp.

Het feit dat een merk 40 jaar eerder bestond dan een ander merk heeft niets te maken met het feit dat ze hommages maken.

2 likes

Zeker een keertje gaan doen, wellicht ook even de automaat passen. En dan kan je ook de keus maken tussen een stalen band of een leren band. Die PRX is gewoon een prima horloge, zowel sportief als netjes. Ga ervoor en we horen wel wat je keus is geworden :+1:

1 like

Ik heb een Davosa Ternos gehad en het was een erg goed en fijn horloge. Uitstekende kwaliteit. Niks mis mee.

2 likes