Mening over Oris Big Crown D.26 286 HB-RAG

Zo, ik heb net mijn pointer date verkocht (vorige model) en nu zit deze in mijn hoofd. Ik was geen fan van de indeling van de nieuwe wijzerplaat (datum 1 op 12 uur, dunnere cijfers) maar de laatste week blijft deze hangen… Groen zien we steeds meer terugkomen, ook bij de grote merken. Nu dus deze limited van Oris. Ik heb normaal een haat-liefde met oris :joy:, maar zal ik dat ook met groen hebben? Op plaatjes echt een plaatje… heeft iemand deze al in het echt gezien? Gaat dit vervelen of kan je hier heel lang mee vooruit? Stalen band erbij kopen?

Allemaal vragen… is dit een musthave?

12 likes

Mooi idd op de plaatjes. Ik zou 'm overigens nooit op staal dragen…dit is echt een model om op leer te dragen. :+1:

5 likes

Geen ‘must have’, wel een mooie (een keer wat anders)

Ik zou ‘m zelf nooit kopen, te klassiek voor mij.

1 like

Ik vind hem erg mooi zo op de foto. Het model heb ik wel eens om gehad met zwarte wijzerplaat, vind hem wel erg klassiek ogen. Wat is de diameter?

1 like

Is de bestaande kast, 40mm. Ik denk de juiste maat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Paar mooie banden van leer erbij… :+1:

1 like

Neen… ik zou hem skippen

2 likes

Eens! Dat is een mooi maatje.

1 like

Ik vind hem wel gaaf, maar ik denk net niet zo gaaf dat ik hem zelf zou willen kopen.

1 like

Mooi, maar zou wel voor een zwarte wijzerplaat gaan.

2 likes

Pas even kunnen bekijken, ik vond hem te vlak, wat flets.

2 likes

Mooie uitvoering. Groene dial meer uitgesproken dan zwart of grijs/zilver. Op leer mooier dan op staal denk ik. Uit ervaring weet ik dat hij echt heel fijn draagt :grinning::wink:

1 like

Ik mag m wel deze groene Oris👍 Als het prijsverschil niet te groot is op staal kopen en op leer dragen😉 nu vind ik de licht Oris band wel heel aardig ogen op deze groene plaat.

2 likes

Saaaaaaai

Musthave, nee. Wat in me opkomt: de alpinist van Oris? Lastige dial, maar het heeft zijn charme. Ik vind hem gaaf. Alleen geen fan van de bezel.

1 like

Ziet er prachtig uit met deze groene dial en ik kan me voorstellen dat je deze aanschaft. Het lijkt me een heel authentieke uitvoering (hoewel ik denk dat het formaat toen wel wat kleiner was) Zelf heb ik dit model Oris in staal/goud met zilver dial, een heerlijk horloge!

2 likes

Ik heb deze nog niet zelf in handen gehad, maar ik vind het een mooi horloge. Het is uiteraard het beproefde en bekende Big Crown pointerdate model en dat is gewoon een goed en fraai horloge.

Deze zou ik toch niet kopen, omdat ik denk dat het groen uiteindelijk gaat vervelen (hoewel dat natuurlijk subjectief is) en omdat hij zo te zien geen opgelegde indices heeft. Mijn gewone pointerdate heeft dat wél en mijn andere Orissen ook. Deze geschilderde (gedrukte) indices vind ik minder chique staan. :slightly_smiling_face:

3 likes

Zeker geen must-have en helemaal niet in groen. De zwarte is in mijn optiek een tandje mooier.

1 like

Ik ben een Oris fan maar dit kan ik niet waarderen. Te klassiek

1 like

Bedankt voor al jullie meningen. Het is leuk om te lezen dat iedereen anders naar een horloge kijkt!

Kastvorm, kleur, indexen, bezel, prijs…:ok_hand:

1 like