Mening over potentiële Rolex DJ aankoop

Beste allen,

Ik heb een 16014 uit 81 gevonden heur. :slight_smile: Conditie conform verkoper zeer goed. Ik meen echter flink wat polijsten te zien (zie clasp) en ook de lunette is niet spotless. Maar goed horloge is 38 jaar oud. Ik ben ook niet meer spotless na bijna 4 decennia :sweat_smile:

Horloge is te koop bij een (kleine) NL vintage dealer. Geen doos/papieren. Prijs rond 3500.

Zou zeer graag wat van jullie zeer gewaardeerde meningen horen!

Alvast dank en een fijn weekend allemaal.

Gr Daan

1 like

Ben geen kenner, maar denk ik erg prijzig.

Ook de band heeft z’n beste tijd gehad. Hier zit erg veel rek op.

3 likes

Horloge zelf lijkt me wel oke. Wijzerplaat heeft alle lume plots nog en de originele wijzerset. De band+clasp hebben de beste tijd wel gehad helaas.

Dus het horloge heeft ook aanwijsbaar full service gehad? Komt het met enige vorm van garantie?

Ik denk dat de prijs dan best te rechtvaardigen is.

1 like

Thx. Garantie niet besproken maar ik ga uit van niet. Laatste service moet ik idd bespreken maar ik wilde eerst graag wat meningen mbt uiterlijk.

Zou ook even prijs opvragen voor restauratie van de band bij @Ronald (en dit in mindering proberen te brengen op de aankooppijs :grinning:)

3 likes

Ik zou “head only” kopen of een forse korting onderhandelen gezien de staat van de band.
succes!

4 likes

Ik weet wel een mooiere 16014 voor dat bedrag.

3 likes

Niet gehinderd door enige kennis van zaken mijnerzijds mag ik natuurlijk wel een domme vraag stellen…
De manier waarop de endlink “past” in de lugs (sluit echt nergens aan), is dat origineel? Hoort dat zo?

1 like

Het zijn maar dunne stukjes metaal. Na 40 jaar gaat dat allemaal niet meer zo mooi passen. De band is dan ook eigenlijk een slijtagedeel dat vervangen zou worden in de loop der tijd.

1 like

Ok, dank

Uit 81? Bring it on :grinning:

2 likes

Oh was dat een eis? Dan zit hij er twee jaar naast.

1 like

Minimaal een jaar garantie en full service zijn wel vereisten voor die prijs hoor. En zoals anderen met mij aangaven is de band wel echt een dealbreaker in deze staat.

1 like

Dank allen. Goede informatie!