Mening over Rolex 16800

Bij een (volgens mij) betrouwbaar adres wordt onderstaande 16800 aangeboden. Zoals gebruikelijk zonder doos en papieren.

Ik vind 'm er misschien te nieuw uitzien, maar kan gewoon een zuinige eigenaar geweest zijn. Wat vinden jullie van dit exemplaar?

1 like

Afgaande op de aanbieder denk ik dat dit wel zuivere koffie is…
Kan van de foto’s niet 1-2-3 opmaken wat staat qua polijsten is etc.

Je kan natuurlijk altijd even navragen bij de aanbieder of hij weet of er wat aanbis gebeurd…

1 like

Ik probeer te leren over vintage rolexen. Deze leek me leuk als studieobject, niet zozeer om deze serieus aan te schaffen.

Voor de studie;

Weet je het serienummer? Deze versie is met matte plaat (tot eind 1982 uit het hoofd en dus niet 100% zeker) en met glossy plaat geleverd. De verzamelaar wil authentiek en matching.

Gr. Roel

is zo’n bruine pearl iets om van te schikken?

Nee is juist gaaf. En een teken dat het tritium is of gerestaureerd;)

Schrikken moet je doen als het gifgroene luminova is.

Gr. Roel

1 like

Ik vind em er tof uitzien.

Wijzers zijn misschien vernieuwd, is lastig te zien op de foto.

1 like

Een nadeel van een matte plaat onder saffierglas is wel dat hij een erg fletse uitstraling heeft.

Een matte plaat met plexi daarentegen is echt super :thumbsup:

De vraagprijs van deze is €6499, ik zou even doorsparen voor een 1680 of 5513.

1 like

Hier staat overigens een matte 16800 bij een zeer betrouwbare verkoper voor €5150:

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=53691

2 likes

Ziet er fraai uit, maar zonde van de beschadigde bezelinsert. Niet alleen de pip ontbreekt, maar de insert is ook daadwerkelijk gebroken.