Mening van expert gevraagd: Redenen tot twijfel echtheid Rolex Deep Sea?

Pas nog in de U.S. geweest. Ontstellend veel Rolex loopt daar rond, allemaal kennerts?
Beetje simpele gedachtegang :grinning:.

Laat ik voorop stellen dat ik geen Rolex expert ben ,maar als ik in de markt ben voor een DeepSea en ik krijg een horloge aangeboden met alle papieren en aankoop historie,dan is het niet heel moeilijk om de authenticiteit te achterhalen.

Buiten dat,als ik al in de positie ben om 10k op een horloge stuk te slaan,heb ik echt wel wat huiswerk gedaan…zeg maar.

1 like

In de horlogewereld moet je ook simpel denken…gewoon nadenken met je hersenen en niet met je hebberigheid.

1 like

Ik denk dat we even superC moeten aanroepen, die kan de fake op honderd meter afstand spotten :joy:
Maar afgezien daarvan denk ik dat je pas zekerheid hebt als deze opgemaakt wordt en het uurwerk kan worden bekeken. Wellicht dat je op de Timegrapher eea kunt uitmeten, ik neem aan dat een fake niet binnen chronometer waarden loopt? Of biedt ook dat geen zekerheid meer?

1 like

goed, maar feitelijk heb ik nooit aan de echtheid getwijfeld, ik heb het ook gekocht bij een (naar mijn mening) reputabel bedrijf dat bovendien claimt het horloge voor verkoop aan mij een onderhoud gegeven te hebben, dus dan zouden ze zeker weten dat het een fake is. Lijkt me heel heel erg sterk dat ze zo hun reputatie op het spel zouden zetten.

Enkel: De potentiële koper bracht mij een aantal argumenten waar ik graag jullie mening over had. Locatie serienummer, spatiëring dial, garantiekaart, gravering sluiting.

Allemaal kleine dingetjes die in de loop van tijd door de fabriek aangepast zouden kunnen zijn.
Ik zou nu wel een slag om de arm houden en toch even langs een AD gaan om ook voor je zelf zekerheid te hebben.

Er zijn verhalen bekend waar zelfs de meest betrouwbare horlogedealers een ‘‘foutje’’ hebben gemaakt.

Ik heb destijds een goedkope Alpha zien afregelen op Chronometer waarden. Dus ik denk dat dit geen uitkomst zal bieden.
Naar een AD gaan en afspreken dat je de man zal betalen.
Mocht de Rolex ok zijn, vind ik het niet meer dan fair dat de koper de kosten op zich neemt.

Ik ben al helemaal geen kenner, maar die keramische bezel moet toch enigzins glanzen? deze is helemaal dof en er zitten volgens mij kleine krasjes op? ( kan ook aan de foto liggen hoor?) ik dacht namelijk dat die dingen niet kraste en altijd de glans behouden? Of ben ik nu een echte n00b? dat is waar ik in eerste instantie op zou letten, vind het rolex tekentje op de dail ook wat aan de grote kant. Een Rolex is bijna perfect dus als er oneffenheden op zitten zou ik er erg voorzichtig mee zijn.

Om antwoord te geven op je vraag.

Dat je onderstaand durft te ‘zeggen’ daar twijfel ik niet aan, dat je hierin ongelijk hebt des te meer.

Heb je het draadje over de dial op Rolexforums bekeken voor je dit schreef? Ik zie namelijk geen enkel verschil.

De bezel is niet gekrast, probeer jij maar eens foto’s op deze schaal te maken die er perfect uit zien :wink:

Dus jij zegt dat Dial en wijzers namaak zijn?

Sammie zegt,dat het onmogelijk is om vanuit het eerste plaatje te beoordelen of een wijzerset of wijzerplaat origineel is of niet.

2 likes

Nee, ik meen dat je dit never nooit zo van een foto met stelligheid kan beweren.

Nee, ik meen dat je dit never nooit zo van een foto met stelligheid kan beweren.

Er is een vrij makkelijke manier om vast te stellen of het om een replica gaat. Pak een loupe en controleer de print op de wijzerplaat en de indexen van de bezel. Er is geen replica waarbij deze 100% strak zijn. Vooral de driehoek met de lumepip op 12 uur is nooit strak.

-koper heeft zijn huiswerk gemaakt, want weet ± waarnaar hij moet kijken
-wijzers en plaat van fakes zijn inmiddels zo goed, dat je dit niet met dergelijke foto kan zien, heb je loep voor nodig of erg goede macrofoto
-lume pip ziet er erg goed uit, maar zelfs dit is geen garantie meer, moet je ook met loep bekijken (moet perfect egaal zijn)
-foto’s binnenkant clasp zullen het meeste helpen (scherpte en kleur etsing)
-ik vertrouw Collection d’heure wel dat ze geen fake hebben verkocht maar zoals hierboven ‘you never know’ (zeker ivm franken)

En stel dat het nu wel gewoon om een origineel exemplaar gaat?

1 like

Ik denk idd ook dat de aspirant koper onvoldoende vooronderzoek heeft gedaan en enkel en alleen af is gegaan op de 2016 versie die hij had liggen. Niet wetende dat er in de loop van de series het één en ander is veranderd.

Wat ik ook geloof, maar de verschillen die hij ziet, zijn in andere gevallen net de indicatie’s dat het om een fake KAN gaan. 1 zwaluw maakt echter de lente niet. Ik zeg ook niet dat de koper een kenner is, maar als niet-kenner heeft hij wel ± zijn huiswerk gemaakt. Het gaat om veel geld, dus als ik neem aan dat hij simpelweg het risico niet wou nemen.

Dat is het enige juiste wat je moet doen als je het niet zeker weet .