Meningen en advies gevraagd over eventuele verkoop

Liefhebbers graag uw mening, ik overweeg serieus een gedeelte van mijn verzameling te gaan verkopen. :open_mouth:

Het zou dan gaan om de keuze tussen twee percelen t.w.
Perceel 1

De Crepas Cayman en de Crepas Tektite.

Perceel 2

De Seiko Tuna SBBN 015, de BFK SKA 371, de Samurai SBDA 001 en de
Sumo LE SBDC 027.

Er staat een klok in pre-order die een link vormt tussen deze twee percelen dus er zit – volgens mijn bescheiden mening – wel een rode draad in de verzameling.
kans is dus ook groot dat ik de hele zwik gewoon toch houd.

Maar de incoming past ook heel goed afzonderlijk bij elk perceel. :sunglasses:

Nou is mijn vraag aan jullie, als je een perceel zou verkopen, welke dan ?
En het liefst met een reden waarom je voor dat perceel zou kiezen.

Let wel, dit betreft voorlopig een mijmering er staat nog niets te koop. :confused:

Alvast heel erg bedankt voor jullie inbreng.

Perceel ?
Origineel woord om te gebruiken in deze context … maar dat kan aan mij liggen ;-);-):wink:

Soit, ik zou gaan voor ‘perceel’ 2 … reden : gemakkelijker te verkopen imho.

1 like

Perceeltjes dan of lotjes. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zou de crepas houden, vind ik net dat beetje ‘exclusiever’

1 like

Ik zou beide Crepas graag in mijn verzameling hebben (vooral de Cayman). Perceel 1 verkopen dus :grin:

1 like

Ik denk dat TSer iets teveel met Perceeltjes in aanbestedingen bezig is geweest :wink:

Ik zoude Seiko’s proberen te verkopen. Mocht je later spijt krijgen lijkt me dit een makkelijke prooi voor een hernieuwde aanschaf.

1 like

Ik zou de Crepas weg doen. Ik ben niet zo van de micro-brands.

Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk. Ben je de belangstelling alvast aan het peilen?

Prachtige Crepas. Ik moet de verkooprubriek in de gaten houden!! Maar ik vind de MM300 ook prachtig.

Ik kan geen keus maken, omdat ik deze indeling nooit zou maken. Zowel de Crepas als de MM300 zouden wat mij betreft niet weggaan. Sterkte met de keus.

1 like

Precies ! :smile:

Ik denk dat je van beide percelen wel afkomt, hier. Mits de prijzen reëel zijn, natuurlijk. Moet zeggen dat ik Crepas wel een interessant merk vind. En het feit dat beide niet meer nieuw te koop zijn (toch?), zou mij ook aan het twijfelen brengen om te verkopen. Maar mijn hart ligt meer bij Seiko. Er gaan in geval van perceel 2 ook ineens wel heel veel mooie horloges weg, imo. Waaronder toch ook een paar bijzondere exemplaren. Dus zelf zou ik lekker de Seiko’s houden. Succes met de beslissing!

1 like

De Crepassen zou ik nooit wegdoen, die vind je nooit meer in die conditie.
De winkels liggen vol met Seiko’s… :wink:

Succes gewenst!

1 like

Ik zou de Seiko’s wegdoen omdat deze gemakkelijker zijn te vervangen.

1 like

Crepas houden, die zijn lastig te vinden!

Mis deze 2 nog wel in mijn crepas verzameling…:wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ben al blij dat u niet rept over een "collectie " :grinning:

@TagEd, Deze zijn inderdaad uitverkocht en worden ook niet meer gemaakt.

@Frans53 Je hebt gelijk beide klokken zijn near mint en full kits met alle toentertijd beschikbare banden. En bij de Cayman (eerste eigenaar) heb ik ook nog de nieuwe Jacob strap en een extra BOR erbij gekocht. (i.v.m. de schuine endlinks)

@hendrik, Met u in gedachten heb ik rekening gehouden met mijn terminologie. :wink:

1 like

De Seiko’s verkopen
De Crepassen zijn net iets exclusiever en mooier (MM ff buiten beschouwing gelaten).

1 like

Heren,

Bedankt voor de input de conclusie is dat - als er wordt verkocht - de Seiko’s zullen gaan.
Eindconclusie is, dat ze allemaal (voorlopig) niet worden verkocht. :sunglasses:

1 like

:+1:

1 like

Kan me hier toch niet in vinden :wink:

Ook niet in de lotjes, zelf zou ik houden:
Crepas cayman
Seiko samurai
Seiko sumo LE

Voor bovengenoemde seiko’s geld ook dat ze lastig te vervangen/aantekopen zijn. De tweede crepas vind ik niets, veel meer 12 in een dozijn, ook t.o.v. De bovengenoemde seiko’s.

Ah, grappig er zit best veel in je verhaal. :+1:
Ware het niet dat je de Tektite behoorlijk tekort doet. :wink: