Heb gisteren bij de juwelier met de nieuwe BREITLING colt 44 en Chronograph in mijn handen gestaan. Ik was positief verrast over dit horloge. De wijzerplaat is veel spannender dan doet vermoeden met een mooie streping in het eerste en derde kwart. Door het quartz uurwerk is het horloge niet enorm dik en volgens mij ook goed draagbaar. Wat me opviel is dat de chrono geen “opgelegd” Breitling logo heeft (jammer?) in tegenstelling tot de gewone standaard uitvoering. De chrono is echter wel een stuk spannender door de gekleurde subdials. Verder miste ik de overbekende rider-tabs welke altijd door Breitling werden gevoerd. Compleet nieuwe stijl dus!
Nu is mijn vraag, hebben julle de betreffende horloges al in het echt gezien? Hebben jullie een mening over dit model of misschien zelfs al ervaringen? Maw heeft iemand um al?
oh, we kunnen het natuurlijk ook nog hebben over het superquartz uurwerk. Dit model is er (nog?) niet in een automatische variant. Wat zijn jullie ervaringen met dit quartz uurwerk? onderhoud is denk ik relatief goedkoop, toch? Maar dan de prijzen van deze modellen…Is ruim 2100,- (srp) te rechtvaardigen voor de standaard klok op rubber? Of de 3300,- welke de chrono moet kosten op staal?
Ik hoor graag jullie reacties hierop, ben benieuwd!
Ik zou niet zo veel geld neertellen voor een quartz zonder iets speciaals wat mij zou trekken. En dan bedoel ik niet superquartz
Maar iets als een Emergency kan ik wel weer waarderen voor de relatief hoge prijs.
ik hoop op genoeg negatieve onderbouwde reacties
waarom ik het NIET zou moeten doen… zit nl in
mijn hoofd
Jij wil niet degene zijn die een nieuw model Breitling (dicht tegen listprijs) koopt, om er na een paar maanden achter te komen dat het ding nog maar de helft (van die listprijs) waard is.
Ik heb naar de colt44 zonder Chrono gekeken, en dit horloge trekt mij zeer.
Waarom dit horloge het geld niet waard zou zijn, en andere horloges voor dezelfde prijs of nog veel duurder met opgeklopte 2824 eta uurwerkjes van maximaal EUR 100, wel, is mij een raadsel.
Het is denk ik de perceptie van Quartz… Leuk om te horen dat je ze ook mooi vind. Ben je in voor Blauw, zwart of toch de witte variant?
marijn Schreef:
Ik heb naar de colt44 zonder Chrono gekeken, en
dit horloge trekt mij zeer.
Waarom dit horloge het geld niet waard zou zijn,
en andere horloges voor dezelfde prijs of nog veel
duurder met opgeklopte 2824 eta uurwerkjes van
maximaal EUR 100, wel, is mij een raadsel.
Ik ben wel in voor de witte. Helaas geen centjes nu.
frenk Schreef:
Het is denk ik de perceptie van Quartz… Leuk om
te horen dat je ze ook mooi vind. Ben je in voor
Blauw, zwart of toch de witte variant?
marijn Schreef:
Ik heb naar de colt44 zonder Chrono gekeken, en
dit horloge trekt mij zeer.
Waarom dit horloge het geld niet waard zou
zijn,
en andere horloges voor dezelfde prijs of nog
veel
duurder met opgeklopte 2824 eta uurwerkjes van
maximaal EUR 100, wel, is mij een raadsel.