Meningen over Rolex 16220

Voor een vriend die opzoek is naar een Datejust uit zijn geboortejaar, 1998, met het liefst een blauwe of zwarte plaat vraag ik jullie mening over een bepaald klokje. Het gaat om dit horloge:

Rolex Datejust (Submodel)
€ 4.590

Allereerst vraag ik mij af hoe zonder doos of papieren na te gaan is of een horloge gemaakt of verkocht is in 1998. Zie ik iets over het hoofd of is dit inderdaad niet mogelijk? Mocht dat zo zijn dan is eigenlijk meteen de lol er af omdat hij even oud moet zijn.

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met de verkoper en natuurlijk wat jullie van het klokje zelf vinden.

Er zitten niet veel foto’s bij de advertentie. Ik kom volgende week in Berlijn en kan hem dan met eigen ogen bekijken. Het is trouwens niet zo dat ik een horloge voor hem uit moet zoeken maar hij vroeg mij deze te bekijken omdat ik naar Berlijn ga.

Ik ben benieuwd!

1 like

Mooi horloge!

Zoals in de adv staat begint het serialnummer met U. Hij kan dus uit 1997 of 1998 zijn.

Als je toch naar Berlijn gaat, gewoon even langs lopen om te kijken.

Succes.

3 likes

Bedankt voor het schema, als het dus 932 of 144, is dan is het goed. Uit het schema blijkt echter dat mijn in 99 gekochte horloge uit 98 komt. Dat is namelijk mijn geboortejaar… Wel gekocht in 99 maar niet gemaakt. Ach, maakt ook niet heel veel uit. Ik doe wel alsof dit schema niet bestaat.

1 like

Ik vind 4600 zonder d+p trouwens wel erg gortig worden…

5 likes

Vind ik ook. De mijne, met papieren en witgouden bacel, was een stuk goedkoper.

Idd erg aan de prijs.

Horloge is schitterend, de prijs stevig. Stalen DJ engine turned bezel vind ik persoonlijk erg mooi en heeft als voordeel dat de karteltjes niet zo slijten.

1 like

Komt door de blauwe wijzerplaat. Die dingen zijn erg hot op het moment.

Hebben vaak een premium van toch enkele honderden euro’s vergeleken met zwarte of zilveren wijzerplaten.

1 like

Een 16220 met blauwe dial mag dan wel duurder zijn dan zilver of zwarte dials, maar €4600 zonder d/p is absurd. Zelfs voor een blauwe dial met d/p is dit erg aan de prijs. Ik zou geduldig verder kijken…

1 like

Ik zelf vind hem ook wel aan de prijs vergeleken met ander aanbod, ook uit andere jaren. Uit 1998 vind ik maar weinig 36mm Datejusts in het staal… Een witgouden bacel vind hij ook wel mooi, als de wijzerplaat maar zwart of blauw is. Zie ik advertenties over het hoofd?

Even een “domme” vraag (weet dat er ook een topic voor is, maar waarschijnlijk is er ook wel iemand die het niet erg vindt om hem hier te beantwoorden) … hoeveel verschil zit er in prijs, uitgaande van dit horloge, met of zonder papieren en doos?

Iets van 500 euro.

1 like

En je kunt hem met b+p natuurlijk makkelijker weer verkopen mocht hij niet bevallen