Meningen voor een evt nieuwe aanwinst Seiko Pogue

Na lange tijd weg geweest te zijn begon het de laatste tijd steeds meer te kriebelen en zat ik toch steeds vaker weer op het forum te lezen en zo nu en dan de baai af te zoeken naar een leuke vintage Seiko.
Nu heb ik wat gevonden, maar heb nog wel lichte twijfel dus jullie mening gevraagd.

Ik heb dus een leuke Seiko 6139-6002 gezien, het gaat om de bekende Pogue met de gele wijzerplaat in een redelijke staat, niets aparts daar, maar het is een speciale editie met Boeing op de wijzerplaat. Zou een relatiegeschenk zijn geweest in die tijd.

Wat zijn jullie meningen, gaan voor de Boeing editie of toch maar even iets verder kijken en de standaard versie kopen?
Ergens vind ik het leuk dat het niet helemaal een standaard Pogue is, maar aan de andere kant twijfel vanwege de aanwezigheid van dit logo.
Wat vinden jullie?

4 likes

@koekoek Seiko police invited

Ik zou hem niet kopen, maar dan vooral vanwege de staat die niet top is. Band ook niet origineel?

Maar wat kost hij dan?

Hij stond zo te zien voor 699$ te koop. Maar hij is opeens spoorloos verdwenen van ebay. :thinking:

1 like

Ah dan ben ik denk ik toch al te laat geweest, haha. Ik had een best offer voorstel voor ongeveer 500 dollar. Band is inderdaad een repro.
De staat is ook waarom ik twijfelde, want de staat is matig maar vond het Boeing ergens wel een leuke toevoeging, maar ja matige staat…
Ach sommige problemen zijn zoals ze dat noemen zelfoplossend… We zoeken maar vrolijk verder dan :+1:

1 like

Zou ik eerder voor zoiets als deze gaan.
https://www.thewatchsite.com/8-seiko-citizen-trading-post/334799-fs-seiko-6139-6001-yellow-resist-pogue-650-a.html#/topics/334799

ik zou het ook niet doen, om dezelfde reden als @koekoek. De staat is niet echt mooi en helemaal niet voor die prijs. Ik had een paar maanden terug de mazzel dat ik hier op het forum een mooi exemplaar kon kopen. Geduld is een schone zaak ook wat dat betreft, dus ik raad je aan om er even de tijd voor te nemen. Succes! :+1:

1 like

Je koopt een pogue eigenlijk voor de mooie wijzerplaat, dat is nu net wat bij deze verweerd is.
Je hebt dan een bijzondere pogue met vaal gele plaat, zou voor mij een no go zijn.
De mijne is ook niet perfect met AF delen maar de plaat is :heart_eyes:

6 likes