Dat soort dingen. Heb oudere horloges hier in Nederland laten servicen. (Andre) En eenmaal goed afgeregeld en geserviced zijn ze ook prima en stabiel.
Bij de laatste 2 nieuwe Amphibia’s wisselde bij een de datum niet en de ander deed de automaat niks. Voor garantie retour en goed opgelost. Maar zo wel even mooi geweest.
Ik zou het houden bij een in Europa gevestigde dealer indien mogelijk. Je betaalt wat meer, maar betere kwaliteitscontrole én garantie afhandeling binnen de EU is ook wel fijn. En ethisch gezien is die stock toch al betaald (nieuwe voorraad komt de EU niet meer binnen) dus ook op dat vlak geen probleem.
Ik ga geen heel land afrekenen over de situatie, maar op dit moment ga ik ook geen nieuwe aankopen doen uit de regio.
Mwoah is niet perse mijn observatie maargoed zijn allebei meningen
Anyway …
Meranom zegt niets op de website, mijn oog viel wel op het feit dat ze aangeven PayPal te accepeteren maar PayPal zelf aan heeft gegeven geen zaken te doen meer in Rusland (nu is zaken doen een ruim begrip).
Denk dat TS er maar op 1 manier achterkomt en dat is een bestelling doen, als PayPal de betaling accepteert vermoed ik dat een en ander wel goed komt (en anders kun je altijd nog een dispuut openen mocht je niets geleverd krijgen en loop je dus weinig risico).
Jammer dat niet iemand hier recente ervaring mee heeft en het hier even deelt.
[Edit]
Weet niet wie hem naar OffTopic heeft gezet maar is niet heel handig gezien TS level 1 is en nu zijn eigen topic niet meer kan volgen.
Ik zet hem even terug (mocht dit niet gewaardeerd worden PM me maar even)
Voor zover ik weet krijgen de bekende Europese verdelers geen nieuwe voorraad meer binnen uit Rusland. Er is wel nog wat voorraad bij importeurs en Russische horloges verkopen nu eenmaal niet zoals de Moonswatch.
Dat er andere zaken zijn die nog gewoon verhandeld worden weet ik ook wel maar daar gaat het topic niet over.
Lijkt mij riskant, er zijn rapporten op andere horlogefora dat douane diensten pakjes terugsturen en inklaring weigeren. Dus zelfs al zou het horloge vertrekken dan is het nog niet gegarandeerd dat het goed aankomt.
“Ja risico van het vak ,mijn post is nooit uit Rusland aangekomen ging retour afzender ,je ken niks invoeren kreeg ik te horen ,en dat was niet van meranom”
Recente ervaring 2 dagen geleden gepost in cccp topic. Wel van een andere verzender dan Meranom begrijp ik. Maar een duidelijk signaal zou ik zeggen.