Meraud of baltic?

Geen idee of jullie bekend zijn met de lancering van Meraud Bonaire en/of de Baltic Aquascaphe, maar respectievelijk afgelopen maand en vandaag was de lancering. En zoals het eruit ziet beide een succes!

De Meraud

De Baltic

Voor beide zijn voor en tegens, maar puur uitgaande van de look ben ik benieuwd welke jullie keuze zou zijn? Oh. Ga even uit dat beide op staal en op rubber besteld kunnen worden. Dat hoeft dus niet de doorslag te geven. Oh II, het zou fijn zijn als jullie aangeven waarom de een of de ander! Thanks!

:beers:

• Meraud Bonaire
  • Baltic Aquascaphe

0 stemmers

1 like

Heb gekozen voor de Meraud. Ze zijn erin geslaagd om met een duiker als uitgangspunt een stijlvol maar/en sportief horloge te maken.
Heeft toch meer een eigen stijl dan de Baltic.

2 likes

Thanks!

Hier een artikeltje van Fratello:
https://www.fratellowatches.com/you-asked-us-meraud-bonaire-or-baltic-aquascaphe/

2 likes

Als de wijzerplaat van de Baltic niet zo gruwelijk lelijk was won deze voor mij.
Voor de rest ontlopen ze elkaar niet veel en vind ik de secondewijzer van de Baltic weer mooier.

Maargoed,ivm de lelijke wijzeplaatfinish van de Baltic toch maar de Meraud

1 like

Mag ik een mengvorm? Kast en wijzerplaat van de Meraud met de bezel en wijzers van de Baltic? :wink:

Alvast geen Meraud.
Laatst stuurde ik hen een berichtje met de vraag waarom ze de lug-to-lug lengte niet vermelden.
Sympathiek antwoordje terug gekregen met de melding dat ze dat meteen op de site gingen toevoegen.
Dus als je iets beloofd, moet je het ook doen…

Puur principe.
Als je als beginnend horlogemerk zogezegd raad ter harte neemt, en je doet het dan niet, dan is dat jammer.
Ze hadden ook niet kunnen reageren…

Maar laat dat de pret en de aanschaf niet tegenhouden.

Rolex? Nee joh, das echt niet mijn ding :wink:

1 like

Ach, zo belangrijk is het allemaal niet.
Ik wens de makers veel succes.

Lug to lug is vrij essentieel, belangrijker dan diameter van een horloge mijn inziens. Begrijp ook niet dat vele merken dit niet vermelden bij hun specificaties.

1 like

Kijk er zijn nog mensen die het begrijpen.
Het is gewoon essentieel.
Belangrijker dan kastdiameter.

Desalniettemin een goede keuze, ik vind de wijzerplaat mooier met dat extra lijntje tekst onderin.

Nee, omdat ie te groot is voor mijn iele polsje

Is toch al bijna anderhalve maand bekend, zie het citaat van Hodinkee van 17/10:

Aimed directly at vintage dive watch enthusiasts, the Bonaire is 39mm wide, 12.5mm thick, and 48mm lug to lug. The steel case is widest at the bezel, with a grippy crown and lovely (yet simple) lugs.

3 likes

Oh zo moeilijk om de keuze te maken. Heb dus nog maar geen keuze gemaakt.

Ik zal proberen een goede review te schrijven du moment de mogelijkheid er is! Wordt vast zomer 2019😁

:pray::beers:

Je hebt duidelijk de site niet meer bekeken. De informatie werd wel degelijk aangepast. Daarnaast heb je de lug to lug afstand per mail verkregen waarbij jouw vraag beantwoord werd.

De site is inmiddels vernieuwd en ook daar staat het vermeld. Maar goed. Elk zijn criteria.

1 like

De vraag werd mooi beantwoord alsook de melding dat ik het zou toevoegen. Ik denk dat het twee weken na de vraag werd toegevoegd, mijn focus lag toen nog op de Kickstarter pagina, waar ik meer dan 1 berichtje kreeg…

Op de nieuwe website staat het tevens vermeld.

Diverse foto’s zijn trouwens op een 6.5" pols genomen, dat had misschien ook een goede vraag geweest.

Als je de reviews leest zul je lezen dat de lug to lug afstand groot lijkt maar om de pols is het niet zo door de gebogen vorm van de lugs.

1 like

Omdat het een vage maat is, die alleen kenners wat zegt. Ieder ander vraagt zich af waarom je dat wil weten… Daarnaast heb je vast fabrikanten die van randje lug tot randje lug meet en van lughole naar lughole.

Deze zijn wel heel leuk.
Had ze nog niet eerder gezien.

4 likes

Ja die zijn mooi. Paar maanden geleden gelanceerd.

Overigens vind ik de baltic equivalent ook heel mooi.

2 likes