Mercury me10235

Wie kan mij wat meer vertellen over het merk Mercury, ik heb van een oom een horloge van gekregen van dit merk, maar ik kan er maar weinig over vonden buiten deze gegevens:

Model: ME10235-SL-1
Wijzerplaat: wit. PVD zwarte wijzers en echte PVD zwarte markers. Datumvenster op 4 uur, ronde wijzerplaat.
Kast maat: 47 mm.
Dikte kast: 12,50 mm.
Materiaal kast: PVD zilver edelstaal
Kristal: mineraal kristal.
Uurwerk: Swiss Chronograph quartz
Band: zwart lederen band met vlindersluiting
Breedte band: 24 mm
WR: 100 m (10 ATM, 330 ft)
Functies: uren, minuten, stop seconden in het midden. Klein datumvenster op 4, kleine seconde op 2, dag op 6 en 30 minuten teller op 10 uur.
Horlogedoos: originele luxe Mercury-doos.

Is dit de nieuwe Meyers?

Wat zou je erover willen weten?
Volgens mij worden dit soort horloges vaak (nieuw) aangeboden via catawiki e.d.

sorry die moet je even uitleggen !

Klopt dat had ik zelf ook al uitgevonden, maar komt niet gewoon uit china ? ondanks de term zwiss made

Als er “Swiss Made” op staat dan zou dat moeten betekenen dat “zoveel procent” van de produktie echt in Zwitserland gedaan moet worden

Maar het kan goed zijn dat er (veel) onderdelen uit China inzitten of dat er (veel) assemblagewerk buiten Zwiserland wordt uitbesteed

Mercury valt onder Ribawatch.
https://www.ribawatch.com/

Quote
Wasfi Taher, the man behind parent company Riba Watch, is involved in every stage of production at his Le Locle-based workshop, itself responsible for manufacturing watches for five separate brands – Faros, Geovani, Mercury, Murex and Optima. Mercury was the third brand to come out of the Riba Watch stable. The watches were designed solely for men until recently, but the brand has now added women’s models – and showed them at BASELWORLD last year and will keep adding new lady’s models this year by showing them at baselworld 2017.

2017 dus alweer wat jaartjes oud nieuws (ouds)

1 like