Als topic starter wil ik jullie graag mijn Mercury Condor voorstellen. Hij heeft een ETA / Valjoux 7750 uurwerk. Ik heb hem vorige week gewonnen op Catawiki voor een belachelijk laag bedrag. (praten we hier ook over bedragen of is dat “not done” ?)
Van harte gefeliciteerd met je valjoux! Zie ze daar allemaal gaan tussen de 300 euro en de 450euro. Zou mooi zijn als je daar nog onder zit met het belachelijke lage bedrag. Ze worden ‘enthousiast’ geprijsd door de experts met een schatting van 1700 tot 2000 euro. Hoop dat je er veel plezier van zal beleven.
Vrees een beetje dat dat ‘invicta practijken’ zijn , alleen bij Invicta doen ze alsof de prijs ooit hoog was. Hier houden ze hem hoog. Kijk maar eens voor hoeveel ze daadwerkelijk verkocht worden op CW. Maar vooral genieten met deze mooie valjoux.
€460.00 heb ik betaald Dat is geen geld voor een horloge uit deze klasse vind ik. Ik weet niet wat invicta praktijken zijn maar ik ben mij wat aan het inlezen in de horloge handel. Ik vermoed wel dat fabrikanten en verkopers op een gegeven moment hun oude voorraad dumpen op sites als CW op het moment dat er weer een nieuwe model aan zit te komen. In principe maakt het mij niet veel uit wat iets moet kosten als ik het graag wil hebben maar het is wel de kick als je op die manier toch voor een leuk bedrag aan een kwalitatief goed product kan komen