Merk en type uurwerk Daniel Wellington

Hallo,

Wie weet welk merk en type uurwerk er in een DW Classic (0508DW) zit? De fabrikant meldt alleen japanes quartz movement, dus ik denk zelf aan miyota.

Tips zijn welkom!

Jan

Hoi Jan,

Check dit artikel:

Although DW bills itself as a Swedish company, the watches are manufactured in China, which is how the company keeps prices so low. The internal quartz movements—a battery and vibrating crystal to keep the time, essentially—come from Miyota, a Japanese supplier popular with lower-price brands, because their products are reliable and they always have a massive inventory. The rest of the components are made and assembled in Shenzhen, a manufacturing hub.

Fijne dag,

Nigel

Hoi Nigel,

Nou dan zat ik goed met Miyota uurwerk inside. Bedankt voor link, heel leuk artikel over het onstaan van het merk trouwens!

Fijne zondag.

Jan

Tja, over een “Scandinavische identiteit” hebben ze het zelf op de website. Dat de oprichter een Zweed is - tja. Het is gewoon een feit - er zijn mensen met echt talent voor sales en marketing. Die dingen gaan ongetwijfeld vaker over de kop dan ik durf in te schatten…

Moet wel gezegd worden dat een kwartswerkje uit meer bestaat dan een batterij en een kristalletje, maar dat was wellicht om de toon van het artikel lekker ronkend te houden. :smirk:

Ik vraag me wel af - die backpacker Daniel Wellington, zou die ook maar een cent zien van de opbrengst van het bedrijf dat zijn naam aangenomen heeft? Wonderlijk verhaal…

1 like