Merk Enicar weet iemand of deze enige waarde heeft? Wij, goede doelen organisatie , zitten vaak met de handen in het haar met al die horloges die binnenkomen. Dus vandaar de vraag.
Bereid je voor op heel veel berichten. Want er zijn hier mensen genoeg die jou, als goede doelen organisatie, wel voor een mooi prijsje van die horloges willen afhelpen. Vooral de dure, mooie horloges overigens. De goedkope mag je zelf houden.
Als antwoord op je vraag: het is een merk met heel veel historie en schitterende horloges. Het horloge wat je nu laat zien heeft wel wat opknapwerk nodig, dus ik zou nu zeggen tussen de 50 en 100 euro aan waarde. In goede staat zeker het drievoudige.
Het is een EPSA super compressor-kast in scherpe staat met originele kroon en waarschijnlijk ook glas. Die drie samen brengen als onderdelen al minimaal €200 op, als je 't mij vraagt. De wijzerplaat is waardeloos (te slecht) en dat biedt weinig hoop voor het uurwerk.
Het horloge loopt op tijd. Ik heb het een dag gedragen.
De juiste koper heeft hier nog wel een dakloos wijzerplaatje voor liggen, en dan heeft hij er een goede koop aan. De gemiddelde verzamelaar is hierin niet geïnteresseerd, omdat de staat van de wijzerplaat te slecht is.
Dank voor jullie informatie. Ik heb het op marktplaats gezet. Eens kijken wat het doet.
Weet ik niet hoor, op eBay zie ik ze staan met een prima plaat voor rond de 200 euro.
Misschien is dit een ander model?
In het kort: ja, echt andere koek.
In het lang: een Sea Pearl is geen Sherpa. Hij heeft geen super compressor-kast, maar een minder begeerlijke kastsoort die ook nog in mindere staat is. Hij mist de originele kroon. Ik zou de plaat ook niet ‘prima’ noemen, die is niet best. Bij dit exemplaar zou ik jouw originele schatting zetten omdat het uurwerk er prima uit ziet. De rest is weinig soeps.
Dank!
Misschien is de wijzerplaat wel ok maar het glas heel erg bekrast, kun je dat inschatten @Gorge? Als de plaat nog ok is zeker een interessant horloge. Ik weet niet wat voor de organisatie de definitie van ‘enige waarde’ is, maar een paar honderd euro zou hij wel moeten opbrengen. Het kan wel een uitdaging zijn om de juiste koper te vinden.
Het is een verzamelwaardig merk, maar het kan idd best even duren voordat je iemand vind die dit horloge op waarde kan schatten (en hem evt wat kan opknappen).
Dit is helemaal geen gek idee. Hopelijk heb je met de reacties hier wat comfort om niet meteen toe te happen op het 1e beste lowball offer aldaar.
Moet wel bij gezegd worden dat Enicar dus zeker waarde heeft, de prijzen zitten tussen de 50 en pak hem beet 10.000 euro voor de top exemplaren, handig om te weten voor de goeden doelen meneer.
Ik zie volgens mij nog wel frisse lume dots. Misschien is de plaat beter dan het op het 1e gezicht lijkt. Misschien een foto met beter (dag)licht?
De wijzerplaat ziet er goed uit, het glas is wel bekrast.
Mooie kast :). Succes met de verkoop!
Wordt al aardig geboden, zag ik, Goed voor het doel.