Merk JAQUET DROZ

Is wat bekend over het merk JAQUET DROZ uit periode 70’s?
Wat ik kon vinden op de site van J.D. en met googel is dat ze zakhorloges makten rond 1780 en volgende periode begint in jaar 2000.
Ik kan een chronograaf kopen uit 70’S maar kan geen enkele informatie vinden.
Groet
Iwan

Ik heb ook een Jaquet Droz. Het heeft, op de naam na, in de verste verte niets met het huidige Jaquet Droz te maken. Info is inderdaad lastig te vinden. Grote bedragen worden voor deze horloges zeker niet betaald.

Dat ben ik ook erachter gekomen, http://www.wiglaf.org/~aaronm/watches/jaquet/
Maar verkoper denkt dat hij hoofdprijs heeft, als je vergelijk met wat nu onder die naam verkocht word.
Ik had 250 euro geboden en dan komen nog restauratie kosten bij, maar werd afgedaan als veelstee laag bedrag.
Ik had deze foto’s naar Richard gestuurd voor informatie en blijk dat rubberen ring word aangetast door smeerolie en word een smurrie die bijna niet weg te krijgen is.
Leuke horloge met leuke uurwerk Lemania 1873, maar niet in werkende staat.
Groeten
Iwan

Mooi laten liggen Iwan

Natuurlijk, maar tja zijn mensen die via internet horloges hebben gezien met deze naam in de klasse van 10.000 euro en denken dat alles met die naam goudmijntje is.
Maar beetje spitten op internet en relativeren doe je geen domme dingen;)
Groet
Iwan

Hé ja, zo’n horloge met van die smurrie heb ik ook. Dat is inderdaad een heel gedoe om daar vanaf te komen. Je krijgt het zelfs bijna niet van je vingers. Ik dacht dat het een soort van vloeibare pakking was, maar niet dus.

kaleiwan Schreef:

Natuurlijk, maar tja zijn mensen die via internet
horloges hebben gezien met deze naam in de klasse
van 10.000 euro en denken dat alles met die naam
goudmijntje is.
Maar beetje spitten op internet en relativeren doe
je geen domme dingen;)
Groet
Iwan

Kijk voor deze wordt ook meer dan 500 Euro verwacht: http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/375247441-jaquet-droz-voor-de-verzamelaar-en-horloge-kenners.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8imKUmRksbCUWXvUXQFIPRDM4ESkvv3oS6e2%2F%2B%2F2OUUB%2BneI9KXFpVoDXHtPQLEai6XgPYvdrMsRJ4Ywir3df%2FSgUL3F9eCzajplDKQZRyjC5DI24t75J6Svp2kBCfM54lyFeeYEvBsMfNHm5KGjCvGwYQNWcQkKYwWy275jo%2BWHT6fFz03x%2FnKjg9&df=1&fta=eNot0EtuwyAQBuC7sPCap4FB3mTZRa9ggSEpkhOjgFOrUe5eINl9M6CZX2NBwjODArTf1%2Flh14xMBk0BHetEBp%2BnsgExewRCieZYmLXAX0wmn32uD6kANtcEt%2F0a7nExW45Ah5T2CQ9py2XZfJiYoOr0Nexx%2BgxpOzigZC8BmTq6lgxQ9H05oQIQGUfmRsqPBnuWrkJ4TwXpWDhRDVIKrStoYMy3z4QqyexBhArWWVnBOBn1%2BAZfSAcOQr%2BhWof7xWHvOmxQrqeogcqWrM%2FzGm6X8tOC4nYbQFd7zC17jet7%2BHou%2B4vM94cPZCxgeL5e%2F4D0Zv4%3D&fta_ind=3&fs=1 In geen 500 jaar denk ik zo.

Ja die heb ik gezien en verwezen naar site
http://www.wiglaf.org/~aaronm/watches/jaquet/
Dat ding is niet meer waard dan een Velona van V.D.
Internationaal word 20 tot 50 euro voor gegeven bepalend wat voor uurwerk is gebruikt.

Het is ook een particuliere aanbod ( was weken gelede op MP ) , en eigenaar doet het niet weg voor minder dan 1000 euro.
Groeten
iwan