Ik ben op zoek naar het Horloge van Opa, nou heb ik daar alleen 1 ietwat wazige foto van maar ik hoop dat er onder jullie wellicht iemand is die zegt owwww dat is een …….
Even wat over mijzelf….
Ik ben ondertussen ook Opa….en wel op redelijke jonge leeftijd van 68, nou waren wij op zolder aan het opruimen ….ja ja …met de kleinkinderen!..…en kwamen foto’s tegen van mijn opa!...en zo is het gekomen dat we op 1 van de foto’s het horloge van mijn opa konden zien…tja…en nu wil het geval dat we graag willen weten welk horloge dat was en of we die nog ergens kunnen kopen!...
Gewoon omdat het leuk is en dat de kinderen en kleinkinderen er dan weer verder mee kunnen! ……ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen!
Alvast heel veel dank als jullie kenners hier naar willen mee kijken !
Gelukkig is er wat aanbod via chrono24: https://www.chrono24.nl/omega/ref-1980082.htm. Wel een eervolle zoektocht om het horloge van de betbetovergrootvader van (jo)uw kleinkinderen in handen te krijgen.
Chapeau voor jullie allemaal! Zo snel al antwoord! Geweldig!
Dat wordt nog zoeken naar een. Dergelijk horloge begrijpen. We nu
We weten ondertussen ook dat zijn broer hem heeft mee genomen naar Canada, en vanaf daar zijn we de draad kwijt……
Op de middelbare school, in de 90’s, ontwikkelde ik ook nog mijn eigen film. Kleurenfilm zelf ontwikkelen is nagenoeg mission impossible. Je overbelicht 'm binnen no time.
En toen waren er zo nog 6 of meer soorten zwart wit film. Nog eens met keuze in lichtgevoeligheid.
Dat alles met kleur is, dat is echt iets van de digitale tijd. Zeg maar ca. 2000, toen de digitale fotografie een vlucht begon te nemen.
Hou er rekening mee dat onderdelen niet meer te vinden zijn, dat Omega ze niet meer heeft en dat er niet veel mensen zijn die deze uurwerkjes graag willen onderhouden.
Heel tricky en gaat het mis, dan heb je een dure presse papier.