Ik heb een zakhorloge dat van mijn grootvader’s vader is geweest. Maar er staat nergens een merk op. Het enige wat ik kan vinden is het Casenummer 202528.
Weet iemand meer over dit zakhorloge? Ik kan er zelf niets over vinden. Ik ben erg benieuwd over de afkomst en leeftijd van dit zakhorloge. Vooral de achterkant van het horloge vind ik interessant.
Begin 20ste eeuw, jaren 20 vermoedelijk, Er zijn heel veel van dit soort merkloze cilindergang horloges. Wel vaak fraaie achterdeksels vaak. Financiele waarde tientjeswerk maar als erfstuk een hogere emotionele waarde. Vindt ze altijd leuk om te zien.
Bedankt voor de info. Ik had wel verwacht dat het horloge weinig waard zou zijn, omdat het geen bekend merk is.
Het relief van het achterdeksel was wat moeilijk duidelijk te fotograferen. Er staat een paard en hond op samen met een hoornblazer. En op de voorkant zie je een soort bladermotief.
Het horloge zelf is in best goede staat (zeker voor de leeftijd). En er zitten geen roestplekken, krassen of andere beschadigingen op, behalve de wijzerplaat. Het horloge is alleen een beetje stoffig/vies.
En precies hoe je het zegt. Het is weinig waard maar Ik vind het gewoon een mooi erfstuk en daar gaat het voor mij om.