Merken die wel in Nederland verkocht worden, maar niet in België

Gelukkig, en dit heb ik dan blijkbaar gemeen met een Belg, ben ik geen’n 'ollander.

ik wou net zeggen, als ik in Vlaanderen ben (meermalen per jaar) voel ik me altijd zo’n onbeholpen hork met mijn Hollandse manieren… schreeuwen in restaurants, luid bellen, “rondlopen in pistachekleurige truien” (citaat van de burgemeester van Knokke), het gebeurt daar gewoon minder

Yep. Humor.

Amai, weinig gevoel vandaag hier.

All-you-can-eat …rijen Nederlanders die 6 x heen en weer lopen met volle borden.
Of all-inclusive vakantie. :point_up_2:t4:

3 likes

Oh, jazeker. Als ik alles mag eten wat ik wil dan eet ik alles wat ik wil en als iets all-inclusive is dan geniet ik van all-inclusive. Dat ik daar geen grap in zie maakt mij dan vast Hollandser dan ik zelf doorheb. :stuck_out_tongue:

3 likes

Echt wel. Russen zijn trouwens ook zo. En dikke Duitsers.

Merkwaardig inderdaad. In NL op zeer veel plaatsen te koop. Gelukkig voor B heeft Nomos een mooie webshop

4 likes

Ja de Belgen zijn een te verwaarlozen afzetmarkt, maar dat zijn de Nederlanders ook en bij uitbreiding zijn de Duitsers, Fransen,… het allemaal vooral als je ziet dat in landen als China er veel meer mogelijke klanten wonen.
Ik denk dat er voor veel markten wel merken zijn die daar moeilijker te krijgen zijn dan op sommige andere markten maar Junghans kun je echt wel gewoon kopen bij de AD in België. Probeer eens Pontiac te kopen in Duitsland…
Het is ook een feit dat het tegenwoordig ook gemakkelijker is om een bepaald horloge te kopen dat je wilt zelfs al is er niet onmiddellijk een verdeler in de buurt (internet maakt van de wereld je dorp). En dat er tegenwoordig veel meer keuze is dan vroeger (ik weet niet of er nu meer merken bestaan maar er zijn er gewoon veel meer toegankelijk dan vroeger).

Ach, ik heb net een Junghans bij Seriouswatches besteld. Die zitten weliswaar “in de buurt” maar altijd nog zo’n 40 minuten naar het noorden vanaf hier. Het web is mijn vriend.

Veel juweliers zijn van de low-end meuk (modemerken, low end seiko / lorus en de incidentele citizen). De overigen lijken het middensegment goeddeels te willen overslaan (behalve Longines) en stomen door naar Omega, Rolex en wat dies meer zij. Die hebbben dan Longines en dergelijke omdat ze dingen van de Swatch groep doen.

Merk op dat ik middensegment definieer als 600-2000 Euro horloges.

Hoe dan ook moet je voor allerlei interessante merken (junghans, nomos, sinn, tot op zekere hoogte oris, squale, stowa, etc etc etc) toch echt internet afschuimen. Waar ze in Noorwegen nog wel eens een Duitser verkopen op het vliegveld lijkt de Nederlandse juwelier in de reet gekropen te zijn van het Zwitserse handelsministerie. :slight_smile:

Als iets all-inclusive is loop ik er graag met een hele grote boog omheen. Niet alleen omdat de middelmatigheid (in het beste geval) regeert, maar ook vanwege het vaak toch blaartrekkende publiek voor alles wat all inclusive heet te zijn.

Ik sla liever drie keer zo veel geld stuk op een vakantie die de helft korter is. Daar voel ik me prettiger bij. En beschaafder. :slight_smile:

Evengoed ben ik een echte echte Nederlander. Geen Hollander, maar die distinctie gaat voor veel mensen helaas verloren in dit tijdsgewricht.

3 likes

Haha, ik denk dat we wat dat betreft op één lijn zitten, het heeft mij ook nooit getrokken. Het lijkt mij alleen dat áls ik dan een keer bij iets all-inclusives verzeild raak, dat ik niet schroom om gebruik te maken van de mogelijkheden. Dat niet doen is toch een beetje als het zeepje niet gebruiken in de douche van je hotel om je daarna droog te schudden zodat je de handdoek niet hoeft te gebruiken?

All-you-can-eat ben ik dan weer wel groot fan van. Mijn weegschaal niet… :confused:

Ik geloof dat de cultuurdingen die hier aan het licht komen wel echt voor Hollanders gelden en niet voor alle Nederlanders.

2 likes

Deze vooral. Man man man. Die hadden echt nooit achter dat gordijn vandaan mogen komen

3 likes

Ik vind het 3 maal aanschuiven geen probleem op voorwaarde dat je het ook opeet en dat je niet alles van eén gerecht wegkaapt.

Je tafel volladen en dan alles achterlaten, dat is pas schandalig.

1 like

Maken julie dan een verschil tussen beide (Nederlanders / Hollanders)? Serieus?

1 like

Ja, hier ben ik het volmondig mee eens. Mensen wier ogen groter zijn dan hun maag heb ik gruwelijk de pest aan. En er moet ook voor de anderen lekkers overblijven.

Ik ervaar in mijn hoofd compleet verschillende volksaarden tussen Nederlandse zuiderlingen, Zeeuwen, Nederlandse oosterlingen, Nederlandse noorderlingen, mensen uit de provincie Utrecht en het westen en zuidwesten van Gelderland, en Hollanders. Maar als je er zelf onderdeel van bent dan lijken de verschillen groter denk ik.

1 like

Dat heb ik dus nooit begrepen. Iets uit het 7 provinciën-tijdperk denk ik.
Een Limbo of een Fries heeft misschien nog wel een puntje, maar als die een oranje wortel op hun hoofd zetten, en de polonaise gaan dansen bij Max Verstappen, dan zijn ze toch echt allemaal hetzelfde.
En zeker op vakantie in Salou .

Dat is dan ook maar sinds kort. In 2016 heb ik een Grand Seiko SBGA011 (de Snowflake) gekocht en de dichtstbijzijnde dealer was toen Studio Küpper in Aken.

1 like

Daar ben ik ook heen gegaan om ze eens te bekijken en te ervaren. In Aaken en in Parijs.

https://www.tensen.be/nl/horloges/herenhorloges.html?merk=Grand+Seiko

Made in Delft :joy:

Ik kom niet uit Holland. Ik ben een halve Zeeuw, een halve Groninger, geboren in Overijssel, daar groot gebracht tot ze het Flevoland gingen noemen, en heb een hekel aan Noord Holland. Niet aan Zuid Holland. Ik kom wel graag in Friesland.

Dus ja, dat verschil maak ik. :innocent::innocent:

1 like

Hé kappen ff! Ik ben een Tukker!

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

(Weliswaar al jaren geleden geëmigreerd naar over de IJssel, maar dat verandert niks aan de zaak :wink: )

1 like