Merken die wel in Nederland verkocht worden, maar niet in België

Ok,lange titel.

Maar al jaren merk ik dat er merken niet (of maar bij een beperkt aantal dealers) op de markt zijn in België, maar wel bij onze buurlanden aangeboden worden.

Fortis, Dugena, Grand Seiko, Davosa, Junghans, …

Zijn de Belgen dan een te verwaarlozen afzetmarkt voor die merken?

En terecht.
Leer ze eerst maar eens wat goeie manieren :
image
Daarna pas horloges kopen.

10 likes

De spijker op den kop! :+1:

Junghans en Grand Seiko zijn allebei bij Tensen verkrijgbaar…

3 likes

nee : de staal-spriet op den koppeke

1 like

«Leer ze eerst maar eens wat goeie manieren»

:thinking: daar zijn de Nederlanders voor gekend in het buitenland. :kissing_closed_eyes:

20 likes

Een spijker heet een nagel in België.

2 likes

Komaan, een beetje serieus he? :wink:

1 like

Grand Seiko is beschikbaar in België? Cool, sinds wanneer, ligt er wat in de etalage?

image

7 likes

We schieten als een :rocket: naar off topic :grin:

2 likes

For the records, ik ben niet als eerste beginnen schieten hé. :white_flag:

2 likes

Maar serieus, het zal een kwestie zijn van importeurs of juist het ontbreken hier van.

Er zijn relatief maar weinig mensen die flink geld willen uitgeven aan iets onzinnigs als een horloge. In België wonen minder mensen, dus is de markt kleiner en mogelijk niet de moeite. Wel moet ik zeggen dat de merken die je noemt ook maar bij een handjevol juweliers verkrijgbaar is en Junghans heb ik wel in Belgische etalages zien liggen.
In Duitsland is het aanbod weer een stuk breder dan in Nederland, waar Mido een erg gangbaar merk is terwijl je dat hier niet ziet.

Eten getuigt van slechte manieren? Ik mag pas weer eten als ik thuis ben? Een lang weekend hou ik misschien nog wel vol maar twee weken vakantie wordt dan lastig hoor. Of mis ik iets op deze foto?

1 like

Als er iets niet te eten is.
En om het nog erger te maken dan ook nog verzuipen in curry en mayonaise.

1 like

Ja hoor, bij mij is er altijd iets te eten.
Voor een verloren ziel spaar ik mijn het brood uit de mond :grin:

Lekker man met wat zalf

Junghans weet ik zelfs liggen in de etalage van een kleine horlogewinkel in de Belgische kempen… Het statement is dus zeker niet geheel correct.

1 like

Nomos is ook helaas nergens te verkrijgen in België (kwestie van weer ontopic te gaan… :wink: )

Verder ga ik me best maar niet uitspreken over de doorsnee Nederlander die ik tegenkom in het buitenland :innocent:

1 like