Merken echt of nep?

Hallo, gaarne jullie opinie over onderstaande.

Surfend kom ik merken tegen als Tauchmeister (1937) ,Laco , Enzo Belini, Zodiac (1882) vaak wordt er dan ook een oprichtings datum c.q.jaar bij geplakt enzovoorts.
Ik had tot voor kort nog nooit van zulke merken gehoord en vraag me af is dat nou echt, m.a.w.liepen er dan 60 jaar geleden bv al mensen met deze merken rond?
Zodiac is alweer een uitzondering op mijn vraag hier valt e.e.a. op dit forum over te lezen en is dus een echt merk.
Echt oud, met makkelijk na te trekken geschiedenis e.d.
Maar is b.v . Tauchmeister dat dan ook ? of is dat wat jullie (mischien terrecht) een plakplaatjes merk noemen?
Zelf moet ik bekennen dat b.v. zo’n duikers klok als de Divermaster GMT 60ATM een mooi horloge is.
Maar is zo iets nou een nepper of niet? m.a.w. kan ik zoiets wel kopen zonder het gevaar een fake klokkie te kopen.?

Tauchmeister is idd nepperij wat mij betreft

Veel van dit soort merken hebben ooit bestaan, zijn veelal tijdens de opkomst van het quartzhorloge (maar vaak ook eerder) over de kop gegaan en de naam een rechten van dit soort merken worden de laatste jaren veelal door chinese handelsmaatschppijen opgekocht. Die brengen er dan (weer) horloges van uit met meestal een verwijzing naar het verlenden om het merk wat meer “body” te geven. Het zijn dus geen neppers en voor de prijs zijn het vaak prima horloges.
Mijn persoonlijke mening… je moet er van houden :smiley:

Bedankt Henrik en Sakiwebu voor jullie reactie !
Ik ben benieuwd naar nog meer gedachte mbt onderwerp.

Ik denk voorlopig dat Seiko en Citizen een goeie kans gaan maken bij een eventule nieuwe aanschaf.
In mijn beleving zijn dit echte, betaalbare en zeer goede horloges.
Heb nu bv een Citizen Promaster (diver automaat in bicolour uitvoering)om, alweer 10 jaar oud overal met dit mastodont gedoken en gesnorkeld. Ikgeloof dat zo’n klok mij gewoon overleeft.
Overigens jammer dat in NL geen Orient geimporteerd wordt.
Hun Orange Beast met gangreserve (CFD0c001m) is ook een pracht van een klok.
Moet je maar eens checken voor je zelf op hun eigen site

De Seiko skx007 heeft mijn voorkeur als beste alternatief voor een goedkoop en kwalitatief goed duikhorloge. Ik ben er zelf erg blij mee en tevreden over.

Laco bestaat ruim 80 jaar en is een mooi kleine Duitse horlogefabrikant. Niks mis mee. Ik houd wel van die kleine Duitse familiebedrijfjes.

Laco is een merk wat inderdaad al lang bestaat en de beroemde BeobachtungsUhr uit de Tweede Wereldoorlog kwam o.a. van Laco.

Zodiac is een oud merk met historie maar is onlangs overgenomen door Fossil, erg modieuze klokjes nu en heeft weinig meer met het origineel te maken.

Veel van de andere merken die je noemt is Plakr…i !! Kost niet zo heel veel, maar qua duurzaamheid niet geweldig.

Als je een duikhorloge zoekt zit je bij Seiko en Citizen altijd goed. Seiko heeft overigens belangen in Oriënt.

Waneer je zo’n Orange Beast zoekt, on-line zijn ze wel te vinden.

Eh, op Ebay staan ook nep Seiko’s, worden ook wel Feiko’s genoemd (Fake Seiko)