Merkenbijbel - Wat is HET boek voor een specifiek merk? 📚

Voor Timex en daarnaast ook een inkijkje in de opkomst en teloorgang van de Amerikaanse horloge industrie kan ik het volgende boek aanraden.

En voor Yema is enkele jaren gelden na een vijftal jaar onderzoekswerk (en zoektocht naar financiering) het Franse boek Time of Heroes uitgebracht.

3 likes

Dank voor de tip Otto. Een must have (nu) :smile:

1 like

3 likes

Niet alle….

1 like

4 likes

Voor jlc reverso zijn dit de must haves volgens mij, ‘the living legend’ beslaat de periode tot 1990, het nieuwere en mooier vormgegeven boek zit een beetje tussen koffietafel en naslagwerk in.

5 likes

Ziet er schitterend uit…

Was niet de bedoeling bij het starten van dit topic, maar de timing zo vlak voor de feestdagen is perfect. Ik kan me wel wat mooie, luxe Sint/Kerst kado ideeën voorstellen

Magister Andrea Foffi Speedmaster collection staat ook nog in mijn boekenkast wat meer een (schitterend) koffietafel boek is;

3 likes

De feestdagen komen eraan, Arjan. Dus leuk om jezelf cadeau te doen of om op je Sinterklaaslijstje te zetten… Voor jou als Tudor liefhebber is dit iig echt ‘spekkie voor je bekkie’!

2 likes

Merken? Tja.

3 likes

Ik heb al gezocht Otto, maar nog geen enigszins betaalbaar exemplaar gevonden. Editie is uit 2013, dus niet meer makkelijk verkrijgbaar. Kwam er een tegen a raison €350, en dat is mij te gortig. Wel oprecht blij met de tip en ik zoek uiteraard rustig verder

1 like

Niet HET boek, maar wel een must voor de Fortis verzamelaar: “ 100 jaar Fortis Watches “ uitgebracht in 2012:

3 likes

Bestond De Slegte nog maar. Daar kon je wel eens buitenkansjes vinden. Het wordt tijd dat Isnardi een nieuwe uitgave uitbrengt. Loont mss om de uitgeverij daarover een bericht te sturen?

Ik heb die van mij ook al jaren (voordat de grote Tudor hype uitbrak) en er destijds idd de hoofdprijs voor betaald/willen betalen. Het is net als met vele Mondani boeken over Rolex: kost wat maar dan heb je ook wat :wink: .

Hopelijk vind je nog ergens een knap gebruikt exemplaar :pray:!

1 like

Die is idd heel leuk en een must have voor de Fortis liefhebber. Ik kon jaren geleden een exemplaar overnemen van een ander forumlid. Is echt een leuk naslagwerk(je).

1 like

Die bestaan gewoon weer he? Maar helaas zijn de koopjes daar ook wel weg

Kidding? Terug van weggeweest? Ik leef onder een steen: ben te lang niet in winkelstraten geweest… (wat op zich heerlijk is :grin:)

Nee zeker niet. Vorige week nog geweest

image

3 likes

Veel over de geschiedenis van Junghans, weinig over de horloges.

1 like

Hé, van Andrea kocht ik ooit nog een Omega (firma Oredelmondo als ik me goed herinner).

1 like

Hèt Boek over Hèt Horlogemerk.
Mag in geen enkele boekenkast ontbreken!

Niet goedkoop maar dat is Hèt Merk ook niet. :wink:

Toch is dit 544 pagina’s en 1400 kleurenillustraties tellende boek bang for buck en staat het garant voor enorm veel leesplezier over heritage, geschiedenis, innovaties enzovoorts, enzovoorts.

3 likes