Merkenbijbel - Wat is HET boek voor een specifiek merk? 📚

Ik las in een topic een post van iemand die zijn Breitling boek aanprees als ‘De bijbel’.
Ik gebruik dezelfde term voor dit boek:

Zenith: Swiss Watch Manufacture Since 1865 by Manfred Rössler | Goodreads

Het betreffende El Primero model (A3818) op de omslag staat nu bekend als de “Cover Girl”.

Ik ga er van uit dat er voor elk merk (misschien wel voor een specifiek model, bijvoorbeeld de Moonwatch) wel een bijbel bestaat.
Wat is voor jou De Bijbel als het gaat om een specifiek merk of model?

13 likes

Moonwatch only, it’s all I’m the details

12 likes

Op het Omega Seamaster boek na, allemaal aanraders voor oa vintage Doxa 300, Aquastar, Enicar en de reeds aangehaalde bijbel van Zenith. Rossler heeft ook een dunner boek met overzicht van alle El primero’s in (dus ook Movado)

6 likes

Voor mij is dat Omega: a journey through time van Marco Richon. Enorm boek met vrijwel alle Omega’s tot 2006.

IMG_3963

Maar o.a. die Zenith en Enicar boeken moet ik zeker ook nog eens hebben.

10 likes

Dit is voor mij de bijbel: Tudor Anthology. Een absolute musthave als je van (neo)vintage van dit merk houdt.

9 likes

Van Rolex zijn er meerdere boeken maar deze vind ik zeer interessant (en betaalbaar)

Verder specifiek voor de DateJust mag deze niet ontbreken

Bedankt @AB64 … nu wil ik dat Zenith boek ook hebben :rofl:

3 likes

Iemand een mooi boek over Longines? Dan weet ik wat ik voor Sinterklaas moet vragen aan mijn vrouw

Klopt, heb ik ook. Erg mooi. Ook achterin een overzicht van alle niet-Zenith modellen met een El Primero uurwerk.

Een ander mooi Zenith boek, ook erg de moeite waard is van Joél Duval:
Zenith - 1
Hier voor belachelijk weinig* te krijgen, wel in het Frans

*Je ziet ze ook voor het tienvoudige aangeboden

3 likes

Mèrde

2 likes

Ja, want dat is wel een dingetje… Honderden Euro’s vaak. Maar soms staat hij bij een gewone boekhandel er ineens voor een paar tientjes.

Goeie tip, ik ga eens her en der binnenstappen, je weet nooit

1 like

Maar die is niet compleet… want bijv. Polerouters staan er niet in. Met name chronografen.

Daarom is deze vorig jaar / 2 jaar geleden uitgebracht.

4 likes

Ik bedoelde eigenlijk online boekwinkels (kocht mijn Zenith Bijbel, engelstalig, gloednieuw voor €40 bij een Duitse boekwinkel).
Of zoals eerder aangegeven dit prachtige boek.

1 like

Voor militaire horloges natuurlijk Knirim

5 likes

Voor Reverso-liefhebbers is dit wel een must. Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is, maar ik heb in elk geval de bestelgegevens op de foto gezet voor het geval iemand ernaar op zoek wil.

5 likes

Voor Tissot natuurlijk het boek van Estelle Fallet, uitgebracht ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van Tissot in 2003. Overigens helaas niet echt een naslagwerk met alle modellen, meer een geschiedenisboek.

Heb zelf de versie in het Duits, bestaat ook in Engels, Frans en Italiaans.

4 likes

In mijn openingspost referereerde ik aan jouw

zoals je die in het Boekentopic had gezet. Wellicht goed om jouw Breitling boek ook hier te plaatsen. Hebben we ze allemaal bij elkaar

2 likes

Alle Tag Heuer Carrera’s tot 2024 inclusief de geschiedenis van een iconisch model. Prachtig en zeer volledig naslagwerk.

5 likes

Dat Rolex boek direct maar eens besteld! Interessant lijkt die me.

2 likes

Voor de Breitling liefhebber :+1:
288 pagina’s met schitterende foto’s en uitleg over de geschiedenis van dit prachtige merk

11 likes