Ik las in een topic een post van iemand die zijn Breitling boek aanprees als ‘De bijbel’.
Ik gebruik dezelfde term voor dit boek:
Het betreffende El Primero model (A3818) op de omslag staat nu bekend als de “Cover Girl”.
Ik ga er van uit dat er voor elk merk (misschien wel voor een specifiek model, bijvoorbeeld de Moonwatch) wel een bijbel bestaat.
Wat is voor jou De Bijbel als het gaat om een specifiek merk of model?
Op het Omega Seamaster boek na, allemaal aanraders voor oa vintage Doxa 300, Aquastar, Enicar en de reeds aangehaalde bijbel van Zenith. Rossler heeft ook een dunner boek met overzicht van alle El primero’s in (dus ook Movado)
Ik bedoelde eigenlijk online boekwinkels (kocht mijn Zenith Bijbel, engelstalig, gloednieuw voor €40 bij een Duitse boekwinkel).
Of zoals eerder aangegeven dit prachtige boek.
Voor Reverso-liefhebbers is dit wel een must. Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is, maar ik heb in elk geval de bestelgegevens op de foto gezet voor het geval iemand ernaar op zoek wil.
Voor Tissot natuurlijk het boek van Estelle Fallet, uitgebracht ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van Tissot in 2003. Overigens helaas niet echt een naslagwerk met alle modellen, meer een geschiedenisboek.