Merkhorloges ver onder de winkelprijs: een veilige koop?

Ik ben op zoek naar een IWC en merk dat er naast de dealers met vastgestelde prijzen ook zaken zijn waar meteen al 20% korting gegeven wordt. Een voorbeeld is Van Gelder in Amsterdam (zie www.polshorloges.net). Heeft iemand ervaring met dit soort winkels, is het veilig hier te kopen, hoe zit het met de garantie, zijn de horloges wel ingevoerd?

Ik heb in het verleden verschillende keren naar aller tevredenheid horloges gekocht bij www.collectorstime.com. Zeer correcte en vriendelijke eigenaar (Zeetan). Over het algemeen zeer scherpe prijzen.

Sluit ik me bij aan, maar let op de invoerrechten!

Ja, daar komt nog 20% invoer bij. Voordeel is wel de dollar euro verhouding.
Maar ook “gewone” verkooppunten zijn altijd bereid tot in gunstige gevallen 20% korting te geven. En de service is wat makkelijker mocht je die nodig hebben.

tip: als je vraagt of ze het horloge als een cadeau verpakken is de kans kleiner op BTW en invoerrechten. De kans wordt ook aanzienlijk kleiner wanneer je het niet via UPS of DHL laat versturen. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Tot op heden 7 horloges gekocht buiten Europa en 3 keer had ik een BTW-bon. Het is dus een gecalculeerd risico. Mooi als je er tussendoor glipt. Niet piepen als je pech hebt. Succes!