Ik ben bezig met het maken van een eigen horloge. Ik ben bijna klaar, maar ik wil nog m’n eigen merknaam op de wijzerplaat hebben. Mijn vraag was daarom hoe kom ik zulke kleine letters of kan ik het beste de naam in de wijzerplaat graveren?
Alvast bedankt voor de reacties!
Vroeger had ik wrijfletters om frontjes te maken voor zelfgebouwde elektronica apparatuur, maar de kleinste daarin zijn te groot voor horloges.
Wijzerplaten worden of bedrukt, of zijn voorzien van opgelegde letters. Dat lijkt me niet iets wat je ‘even’ zelf doet. Er zijn wel bedrijven die wijzerplaten opnieuw opmaken, die je vast kunnen helpen.
je kunt voor de laserprinter “decal” vellen kopen. das net zoiets als de tattoo’s voor de kinderen, water erop en het komt los/gaat over naar de dial in dit geval.
nou ja krijgen, ik heb ze wel eens op een amerikaanse website gezien. kost een paar dollar per vel of zo.
bedankt voor je reactie! Maar zou jij misschien weten waar ik die bedrijven kan vinden…en zou ik er met zo’n kleine oplage misschien terecht kunnen? ik hoef misschien 1 of 2 exemplaren van de naam te hebben…
Bernd, je kunt mensen zoeken die een kleine freesmachine hebben, zij kunnen ook graveren in hele dunne materialen.
Een vriend kan zelfs relieffoto’s in kunstof graveren.
Dus kan hij ook je merknaam uit metaal of kunstof frezen.
Anders zoek eens contact met een bedrijf die maquetes maken.
Super interessant, met name omdat ik ook bezig met een projectje. Duurt alleen langer dan ik had gehoopt… zitten te stoeien met het uurwerk en de lume.
Maar ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring en resultaat!
ja ik heb decal papier besteld, dat gebruiken ze voor modelbouwstickers. Het leuke van dit papier is dat je erop kunt printen. Dan laten weken in water en het dan op de wijzerplaat aanbrengen. al heb ik aan deze methode zo mijn tijfels ben ik andere oplossingen gaan zoeken. ik heb ook gekeken hoe fijn ik kan zagen…dit is redelijk indrukwekkend. dat zagen heb ik nu in messing gedaan, maar ik wil binnenkort in zilver gaan zagen. dan moet ik kijken wat het beste staat en te doen is.
zou ik mogen weten welk blok je in je horloge gaat zetten?
ja ik heb decal papier besteld, dat gebruiken ze
voor modelbouwstickers. Het leuke van dit papier
is dat je erop kunt printen. Dan laten weken in
water en het dan op de wijzerplaat aanbrengen. al
heb ik aan deze methode zo mijn tijfels ben ik
andere oplossingen gaan zoeken. ik heb ook gekeken
hoe fijn ik kan zagen…dit is redelijk
indrukwekkend. dat zagen heb ik nu in messing
gedaan, maar ik wil binnenkort in zilver gaan
zagen. dan moet ik kijken wat het beste staat en
te doen is.
zou ik mogen weten welk blok je in je horloge gaat
zetten?
MVG, Bernd Schneider
Wow, zagen in een wijzerplaat vind ik een beetje scary… Wel cool, als je het op een sandwich dial weet te doen.
Blok? Als je het over 't uurwerkt hebt, wordt het een 6497.
whaha! leuk!
die heb ik zojuist ook! heb je de onderdelen zoals
kast enz. op ebay gekocht?
MVG Bernd Schneider
Nop, ze zijn nog in ontwikkeling. Het wordt een Phantom projectje, waarbij alles, maar dan ook echt alles zwart wordt. Alles bij elkaar kan het nog een paar maandjes duren.
Ik heb wel 6497 op eBay gekocht, maar dan om er zelf mee te knutselen. Sommige van die schroeven zitten wel verdraaid vast.