Echt niets mis met Seagull
Bedankt voor de reacties!
@Jurtz Ik zou ook eens naar de ‘gewone’ 1963 kijken via WatchUnique Bijna de helft goedkoper en het is een NL webshop. Handig in het (vrij waarschijnlijke) geval je een beroep wilt doen op de garantie. Zelf vond ik 'm heel gaaf. Het uurwerk an sich is echt niks mis mee, het is meer de kwaliteitscontrole op de assemblage van het uurwerk en het horloge waar het mis kan gaan. Bij mij zaten er meerder grotere stofjes op de wijzerplaat, na opsturen naar WatchUnique is dit netjes onder garantie opgelost
Zelf bezit ik een Aramar met dit uurwerk, wat ik zeker een leuk horloge vind. Het uurwerk is best prima, maar als je er iets aan krijgt is het door de chronograaf functie, de beperkte waarde en het uurtarief van een horlogemaker niet eenvoudig om het te repareren.
De mekur uitgave vind ik best geslaagd, al vind ik hem in vergelijking met de standaard seagull erg aan de prijs.
Ik denk dat vooral het laatste deel van deze zin, precies datgene is wat in stand gehouden wordt als (eigen?) waarheid, doordat de massa algemene (omdat deze de boventoon voeren) meningen als feit beschouwt (het aloude kuddedier verhaal).
Omdat ik geïnteresseerd ben in horloges in het algemeen (niet helemaal waar, divers hebben de voorkeur), probeer ik veel te lezen en te leren over de techniek en het process hierachter, en wil ik dus ook meer weten over homages wat betreft het waarom mensen er voor en tegen zijn, wat de oordelen over de kwaliteit zijn, wat volgens velen nou zo slecht is aan homages (en dan heb ik het niet over replica’s, homages met de naam van het origineel ahum) en ga zo nog maar even door.
Hiertoe behoort dus ook Merkur, Sharkey, etc. en natuurlijk Parnis. Overigens een merk dat ik ook regelmatig hier als NA en TK tegenkom, dan lees ik naast het feit dat ze zich vrijwel alleen met homages bezighoudt, bijna alleen maar positieve stukjes, zelfs in the Esquire. Nu weet ik niet in hoeverre the Esquire populair en betrouwbaar is, aangezien ik ook veel hakkietakkie websites zie waarop de plakmerken van W2D worden aangeprezen alsof het superdeals voor superprijzen zijn.
Door veel te lezen hier over, kijk ik langzamerhand anders naar de Aziatische landen, in dit geval China. Ik las begin deze week een zinnetje dat eigenlijk de volgende stelling belichaamde: Als alles uit China slecht is en jij al jouw bezittingen die uit China komen, bij het grof vuil zet, jouw woning een flink stuk ruimer wordt!
Hoe slecht zijn de Chinese producten dan? Hoe slecht zijn dan de dure horloges waarvan de ruwe materialen en de onderdelen hiervan in China worden gefabriceerd, maar in Zwitserland worden geassembleerd? Ik neem aan dat een Chinees persoon met zijn kleinere handen en dunnere vingers (aanname, en om het goed te praten: Ik heb mijn roots in Oceanië) met de juiste motoriek, net zo goed en secuur moet kunnen werken als elke Zwitser, toch?
Yep, deze is van HKed. Heb exact dezelfde & tot volle tevredenheid. Merkur geen merk, het logo is Sea-Gull.
Ik ben het alleen erg oneens met het woord “humble” in het laatste deel van die zin.
Mag ik een zijstapje maken? Bij navraag in 2018 antwoordde een EMG-er dat de problemen zich alleen voordeden bij de HFLE’s en niet bij de andere horloges uit de parallelle EMG serie. Dat vond ik op z’n minst wonderlijk. @anon50762135EV schreef hier ooit, dat hij al voor de HFLE 2017 uit weet had van problemen met dit uurwerk. Een ander HF-lid, ik weet niet meer wie, bevestigde dat. Nou, maak daar maar een gehaktbroodje van. Wie het weet, mag het zeggen. Deugen de Seagulls ST 19 nou of deugen ze niet of is het een beetje er tussen in?
Nou @RLC, je leest het… men (correctie: @Windhund) vindt jou niet bescheiden …
Oke, dat is een zijspoor in het verhaal. Daarbij, we hoeven elkaars mening natuurlijk niet te delen. Zolang we elkaar maar respecteren en wellicht begrip voor elkaar kunnen opbrengen voor wat betreft waarom iemand een andere mening heeft.
Blijkbaar hadden ze bij EMG een verkeerde batch. Of misschien waren er problemen omdat het allemaal zo goedkoop moest…wie zal het zeggen. Het Sea Gull uurwerk staat prima bekend verder… en dat is best knap voor een mechanische chrono voor die zachte prijs.
Zeker voor een chronograaf met een kolomwiel een zeer scherpe prijs.
Ik zie net dat hij ook gewoon een website heeft. Wss al voor menig bekend:
Bedankt voor de link! Ik zag deze en die pakte meteen mijn aandacht:
Wat is die mooi zeg!
Zoom ook even in op die wijzerplaat.
ja, het is wel een mooiert!!!
Zojuist besteld!
Daar gaat m’n one piece collectie!
Whahahahaha
Liefde op het eerste gezicht!
Dat zijn de beste impulsacties!
Dat van het goedkope/goedkoper/goedkoopst heb ik ook voorgelegd aan meneer EMG. Die ontkende dat in alle toonaarden. Ik blijf zo mijn twijfels houden, want een sluitend en/of eenduidig antwoord is nog steeds niet te geven.
Over en sluiten maar.