Merkur Sea Gull Chronograph

Goedenavond allen,

Ik heb deze Merkur Sea Gull op het oog, heeft iemand ervaring met dit model en uurwerk? Ik vind hem er erg gaaf uitzien.

€ 264,37 6%OFF | Meeuw Beweging Mechanische Chronograph Mens polshorloge Pilot Officiall Reissue 304 St19 1963 Flieger tentoonstelling Ivoor

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groeten,
Dennis

1 like

Ik zou die Oris lekker houden en niet terug gaan to buying shitters. Horloges en aliexpress gaan niet samen my friend.
Je hebt een prachtige Longines gehad en nu een schitterende Oris, stay on the right path…:sunglasses::+1:

1 like

Zou je ook willen uitleggen waarom dit dan een “shitter” is… niet alles uit China is troep.

6 likes

Hoop geld. Komt ook nog import over heen toch?

Lees in de EMG topics maar naar de ervaringen met dit uurwerk :wink:

3 likes

@Ravvie onder andere hierom :point_up:

Daarnaast maakt Merkur Seiko Marine Master Replica’s en voorziet ze van een andere naam, Merkur in dit geval. :face_vomiting:

En als het om horloges gaat is alles uit China troep, but that is just my humble opinion :wink:

1 like

Donders daar kom je nu mee. Net nu ik een NA heb. Had ik dit inzicht maar een paar weken eerder tot me kunnen laten komen :wink:

NA: Sea-Gull (Chinese) Tank Commander

3 likes

Ik heb inderdaad de ervaringen gezien, is die met 21 jewels van hogere kwaliteit (zoals die in de 1963 reissue zit (de fiffer))?

1 like

De Oris gaat niet weg, deze zou de one piece komen versterken. Ik heb eerder een 1963 reissue gehad en die vond ik erg fijn.

Fixed that for you… :rofl: :joy: tja, we moeten wel consequent zijn hè!

1 like

We hebben het hier niet om de hommages van Merkur, deze chronografen hebben een eigen smoel en bijvoorbeeld de fiffer wordt heel positief beoordeeld.

Is dit er niet een van HKed uit Hong Kong die je kunt benaderen via WUS?
Je kunt hem ook rechtstreeks vragen of hij deze heeft en dan is het volgens mij zelfs goedkoper.

https://forums.watchuseek.com/f72/ zijn gebruikersnaam staat wel bij de forum project watches.

1 like

Het wordt dat gewoon een two piece collectie. En mijns inziens is het verzwakken en niet versterken.

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat Merkur van HkEd is?

Google Vertaling
+1 :grin::+1:

2 likes

Ja dat doet de AliExpress app :joy:

2 likes

Dus de conclusie is dat het uurwerk dat in dit horloge zit niet bepaald betrouwbaar is.

Nee hoor, voor de prijs is het een geweldig uurwerkje. @RLC zijn menig,.:thinking:…tsja,… is RLC zijn mening :crazy_face: Die wil gewoon geen horlogespullen meer uit China.

De Seagull ST19 serie is een doorontwikkeling van het oude Zwitserse Venus 175 uurwerk en staat, afgezien van de batch die in de EMG is verwerkt niet bekend als probleemkind.

Meer info o.a. Hier St 19 Chronograph review

2 likes

Ik ben zelf echt geen fan van het Chinese regime maar oa Seagull kunnen echt wel fatsoenlijke uurwerken maken… ik zou alle haat hier met een korreltje zout nemen. Komt doorgaans van lieden met meer snobisme dan hands-on ervaring.

Ik heb zowel de 1963 gehad als een Merkur MM gepast en beiden zijn van uitstekende kwaliteit voor de prijs. Ga ervoor als je ‘m mooi vindt zou ik zeggen.

1 like

Ik heb zelf sinds een week de Seagull 1963 hked en ben er persoonlijk zeer over te spreken :+1:t4:

5 likes

Ben benieuwd hoe lang zeemeeuw Fiffer het uit gaat houden…

Enneh, als ik me niet.vergis zijn de meeste 21 steens, alleen schrijven ze er minder op omdat dat lagere aantal ook op het origineel zat.

1 like