Hallo,
Hoe heten de schroeven waarmee de achterzijde van de Bulova Accu Swiss Murren op de kast wordt vastgezet. En hoe kom ik aan het juiste gereedschap om de kast zelf te kunnen openen?
Groet,
Stranno
Hallo,
Hoe heten de schroeven waarmee de achterzijde van de Bulova Accu Swiss Murren op de kast wordt vastgezet. En hoe kom ik aan het juiste gereedschap om de kast zelf te kunnen openen?
Groet,
Stranno
Ik vrees dat ze die alleen bij een Bulova servicecentrum hebben… Is er een dringende reden dat je 'm open wilt hebben…?
Nee hoor. Ik vroeg me het alleen af.
Op Watchuseek heeft iemand hetzelfde probleem… Geen schroevendraaiers voor te vinden, in de reguliere handel althans. Op Cousins zijn wel afwijkende types te koop voor Hublot, AP en Seiko. Eerste twee zijn niet-merkorigineel, maar een huismerk. Zou me niet verbazen als ze op een gegeven moment de Bulova’s in de gaten krijgen en er op in springen.
Je hebt van die mobiele telefoon reparatie gereedschap setjes met 300 soorten bitjes. Misschien zit daar iets bij?
Dus service wordt gedwongen winkelnering? Zou daar -uit principe- niet blij mee zijn.
Het is een proprietary formaat. De kans is nihil.
Ik dacht dat in een iPhone ( misschien een oude althans) ook van die driepuntschroefjes zaten…
Bedankt voor het meedenken. Ik zal eens kijken of er bitjes voor mobieltjes zijn die passen. Volgens mij heeft Bulova ze niet zo vaak toegepast. Ik had ze nog nooit eerder gezien. Ook niet bij een Bulova.
Wellicht al gezien. Een draadje op WUS, met de opmerking dat iemand ze los kreeg met zijn Bergeon 6767-F.
Ik had idd al even gekeken op WUS (watchyouseek). Dat artikel over de Bergeon schroevendraaier heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Ga zo nog een keer kijken. Wel zag ik dat anderen ook op zoek waren naar een dergelijke schroevendraaier. Ik vraag me af waarom Bulova dit doet. Niet uit esthetisch oogpunt omdat de schroeven aan de achterkant zitten en dus niet te zien zijn, maar ook niet om te voorkomen dat jan en alleman het horloge kan openen omdat verreweg de meeste Bulova’s wel eenvoudig te openen zijn. Ik zag deze afbeelding nog voorbij komen. Het lijkt volgens mij nog het meest op een tri groove screwdriver.