Mesh armband Certina DS-2 resizen...

Als leek stel ik graag de vraag hoe ik een mesh armband van een Certina DS-2 horloge kan resizen.

Voor zover ik kan zien (dankzij een bijna nieuwe clip-on loep die ik heb overgenomen van een forumlid) gaat het om schroefpinnen.

Ook zijn er pijltjes te zien op de armband, zoals je normaal ziet wanneer de armband met drukpinnen aan elkaar zit (is dit de juiste vertaling van pushpins ?) ; dit zorgt ietwat voor verwarring…

Ik heb geïnvesteerd in een tasje met professioneel horlogegereedschap (nou ja, professioneel, voor 25 euro zullen we het maar pro-amateur gereedschap noemen).

Hoe ga ik het best tewerk zonder de armband te beschadigen. Heb van mijn Bulova zonder problemen de armband aangepast maar dat was effectief met drukpinnen. Kan ik van die Certina gewoon voorzichtjes de schroefjes proberen los te maken of moet ik met nog iets anders rekening houden ?

Weet je zeker dat het om schroeven gaat? Door de pijltjes, en de wat onregelmatig ogende “schroeven”, lijkt het alsof het om van die dubbelgevouwen pennen gaan.

Misschien is er iemand anders met deze bracelet die het zeker weet.

2 likes

Neen, niet zeker. Het lijkt erop dat het schroeven zijn maar omdat er ook pijltjes op staan (normaal gezien toch geen pijltjes met screwed links) twijfel ik…

1 like

Hoe ziet de andere kant van de bracelet er uit? De andere zijkant van waar die “schroefkoppen” zitten bedoel ik dan?

Dit lijken me pinnen, geen schroeven.

1 like

Ja, pinnen. Gewoon in de pijlrichting eruit drukken met jouw gereedschap.

1 like

Gelukt !

Een mens leert elke dag bij :blush:

Bedankt !

5 likes

Mooi toch. Veel plezier ermee!

1 like