Mesh van Ebay blinkt teveel

Vandaag eindelijk mijn 20mm mesh van Ebay binnen. Zo op het eerste gezicht ziet hij er prima uit. Goede sluiting, lang genoeg, stevig en mooi. Ik denk dat ik ook nog een 22mm bij ga bestellen voor een ander horloge.

Waar ik wel mee zit is dat hij teveel blinkt naar mijn zin. Moet ik met een scuursponsje aan de slag? Heeft er iemand ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Hier een plaatje van het geleverde mesh bandje.

Bij welke klok komt de band te zitten?

Ik wilde hem nu even aan mijn Omega MKII hangen, maar ik krijg de originele band niet van het uurwerk af. Ik heb uiteraard wel zo’n tool, maar die is of te breed of het ligt aan de pushpins van de Omega. Er is ook weinig ruimte om te werken, normaal is er een open gedeelte, maar bij mij niet.

Ik hoop morgen of maandag nog een MKIII en een “Jedi” binnen te krijgen. Daar mag de mesh ook op, ik denk eerst op de “Jedi”.

Bij een horloge maker hebben ze een borstel om de band mat te maken. Zo heb ik het thuis gedaan en dat stond een stuk beter dan hoog glans. Succes.

Koperborstel gebruiken (geen staalborstel!).

Ah, die heb ik nog liggen. Van de zomer gekocht om een BBQ rooster schoon te maken, ik zal hem maar eerst even uitkoken :wink:

probeer het eens met een schuursponsje met de groene kant

Je kunt meshbanden vaak ook in een matte uitvoering kopen

Tip van appied gebruiken: schuursponsje of 3M sponsje (ScotchBrite).