Messagewatch

Was papier aan het opruimen kwam ik dit tegen anzichtkaarten die je op kon sturen naar iemand om te vertellen dat jij een messagewatch hebt, leuk toch het horloge zelf heb ik ook nog.

2 likes

Ooit was dat een superleuk gadget ja.

ik vraag me ook af of het niet op een of andere manier mogelijk is die dingen weer aan de praat te krijgen
desnoods alleen binnen een huisnetwerk
met de huidige microtechniek ala arduino enz. moet er toch iets te knutselen zijn.

1 like

Ja zat ik ook wel eens aan te denken, hij functioneert nu als een gewoon kwartshorloge.

Dan zou je een FM zendertje op een van de ‘Hilversumse’ frequenties moeten hebben dat RDS uitzendt. Kun je dat technisch invullen, dan zou je in combinatie met deze PDF een aardig eind moeten kunnen komen.

Dat is het protocol dat door de Messagewatch gebruikt werd.

2 likes

Mijn eerste “Smartwatch”. Wat ik nooit zal vergeten was het wakker worden in de Biesbosch tijdens een zeilkamp en dat ik in de tent een berichtje op het horloge kreeg dat “Lady Diana” was verongelukt. Was best bijzonder, dat we lagen te kamperen op een eilandje in de Biesbosch, “in the middle of nowhere” en zo deze wereldnieuws tot ons namen … vergeet niet, smartphones waren er nog niet …

2 likes

Ik had de eerste generatie van de messagewatch en een van de eerste berichten die ik toen ontving was dat de premier van Israel Rabin was vermoord. Je kon het bijna niet lezen want deze serie had nog niet de matrix weergave.

Heb er ook nog 1 liggen :grinning:

1 like

Ik wist niet van het bestaan van dit horloge. Leuk om te zien!

Ik heb hem ook gehad.Leuk om dit weer eens te lezen dat van die kaarten was ik alweer vergeten.