Messerschmitt 108 42s

Ik ben altijd wel gecharmeerd van de retro piloten horloges, met name gerelateerd aan WWII.

Nu kwam ik deze tegen. Iemand ervaring met dit horloge of merk, of andere tips?

De maker van deze horloge is Aristo Vollmer, een Duitse horlogemaker. Niet heel bekend hier op HF maar ze maken een paar leuke modellen en veelal goede Zwitserse basis uurwerkjes.

Denk niet dat ze een onuitwisbare indruk maken op de pols dan zouden ze wel veel meer briljante reviews hebben. Naam Messerschmitt is in relatie tot horloges is vergezocht maar klinkt goed. Voor die 150,- piek leuk ding, voor het betere werk zou ik eerder naar de originele Fliegermerken kijken die redelijk betaalbaar zijn als Laco en Stowa e.d.

Zie ook hun website: www.aristo-watch.de

2 likes

Fixed that for you :sunglasses:

1 like

Ho ho volgens de AfD mag Duitsland weer trots zijn op de soldaten van WOII dus zou er geen probleem moeten zijn met de naam Messerschmitt.

3 likes

Hahaha jij zegt het wat meer uitgesproken. Uiteraard zijn veel namen en associaties uit WWII met moderne producten fout. Maar het merk spreekt wel voor zich, ze bouwde goede vliegtuigen en op het einde van de oorlog zelfs straaljagers (hang er 1 in Sinssheim). Logisch dat met deze naamsbekendheid iets gedaan wordt. Goed of fout, gewild of niet laat ik aan de potentiƫle koper over.

1 like

Ik begreep jou ook wel :grin:

1 like

Dank voor jullie reacties. Ik heb zeker geen nazi sympathie maar wel degelijk interesse in alles wat met WWII te maken heeft.
Ik kom overigens vooral Duitse WWII piloten horloges tegen. Zijn er ook mooie ā€˜geallieerdeā€™ modellen/replicaā€™s?

1 like

Die zijn veel te vinden bij de Zwitserse merken. Een leuk betaalbaar merk is Hamilton (leverde aan de Amerikanen, is later overgenomen door de Zwitsers) met de Khaki Aviaton/Pilot modellen. Heb je meteen een betere kwaliteit en die kan je bij elke Hamilton dealer aanbieden voor service en reparatie. Vooral gebruikt al voor een paar honderd euro te vinden.

2 likes

Ik zie geen probleem dat het merk Messerschmitt heet, Stowa maakte de orginele flieger voor de luftwaffe in de WW2. Een veel duistere geschiedenis in mijn ogen.

1 like

Kreeg vandaag de Selva hobbyklok catalogus binnen met aardig wat modellen van dit merk en nog veel meer Duits spul.


1 like

Koop dan meteen maar geen VW-Audi-BMW-Mercedes-Siemens-Hugo Boss-Bayer-Bertelsmann(nivea)Dr.Oetker usw.use meer.
Erg kortzichtig naar mijn mening

1 like

Heb je wel gelezen? Er staat ā€œik zie geen probleemā€.

Wel met de ā€œduistereā€ geschiedenis van Stowa.

Heb ik geen problemen mee, ik wil er zelfs Ć©Ć©n.
Ik bedoelde ermee dat mensen vallen over de naam van dit merk omdat er een directe link is met WW2.
Maar een Stowa hoor je niemand over.

1 like

No problem,ik wil er ook 1šŸ˜
Weinig mensen weten bijvoorbeeld dat de strak geklede naziā€™s in Hugo Boss pakken liepen,nu toch wel een status symbooltje :thinking:

1 like

Ik heb er eentje:

3 likes

We rijden ook massaal in VWā€™s (wie kwam daar ook alweer mee :thinking: ) en vinden het ā€œUbootstahlā€ op sommige U-modellen van Sinn ook wel interessant. Dit komt van:

image

:wink:

We zijn nu grote Europese makkers geworden toch? Alles is goedgekomen :+1: