Was vandaag weer wat foto’s aan het maken van o.a. de Steinhart Apollon en zit die uit te zoeken. En wat zie ik:
Als je wat ouder wordt zijn hulpmiddelen onontbeerlijk

Wel Te Rusten (tu)
.
…
…
Was vandaag weer wat foto’s aan het maken van o.a. de Steinhart Apollon en zit die uit te zoeken. En wat zie ik:

Wel Te Rusten (tu)
.
…
…
Volledig mee eens, maar als er bij ons zelf ook schroefjes los gaan raken, dan wordt het toch wel erg lastig.
Wel Te Rusten (tu)
En nu maar fijn dromen over grote zakken met boutjes en moertjes!
On topic: volgens mij is er écht iets mis met de eindcontrole; als die er al is…
Ik zou eens uitscheien met dat Steinhart…
(
;););)
WilSeiko Schreef:
Wel Te Rusten (tu)
En nu maar fijn dromen over grote zakken met
boutjes en moertjes!On topic: volgens mij is er écht iets mis met de
eindcontrole; als die er al is…
Ik denk dat ik dit schroeje zelf wat losjes heb aangedraaid bij het inkorten van de band. Dus in dit geval: eigen schuld!
Brutus Schreef:
WilSeiko Schreef:
Wel Te Rusten (tu)
En nu maar fijn dromen over grote zakken met
boutjes en moertjes!On topic: volgens mij is er écht iets mis met
de
eindcontrole; als die er al is…Ik denk dat ik dit schroeje zelf wat losjes heb
aangedraaid bij het inkorten van de band. Dus in
dit geval: eigen schuld!
Wel een borgmiddel gebruikt?
Ik zie op sterk uitvergrote foto’s van mijn horloges vaak microkrasjes die ik normaal gesproken, met het blote oog (gelukkig) niet zie. Maar wanneer ik dit dan eenmaal heb gezien, zit het me toch dwars. Kan ze eigenlijk beter niet fotograferen. Wat niet weet, wat niet deert!
M.b.t. losse schroefjes en bandjes; ik ben altijd bang dat ik zo nog eens een horloge verlies of dat het op een heel ongelukkige manier valt.
Ik zie op sterk uitvergrote foto’s van mijn
horloges vaak microkrasjes die ik normaal
gesproken, met het blote oog (gelukkig) niet zie.
Maar wanneer ik dit dan eenmaal heb gezien, zit
het me toch dwars. Kan ze eigenlijk beter niet
fotograferen. Wat niet weet, wat niet deert!
M.b.t. losse schroefjes en bandjes; ik ben altijd
bang dat ik zo nog eens een horloge verlies of dat
het op een heel ongelukkige manier valt.
Ik heb een usb microscoop. Je wil niet weten wat ik zie met dat ding op horloges.
M.b.t. losse schroefjes en bandjes; ik ben altijd
bang dat ik zo nog eens een horloge verlies of dat
het op een heel ongelukkige manier valt.
Dat heb ik eens gehad. wonder 1: het horloge viel precies naast de stenen op het gras. wonder 2: het pennetje van de band zag ik gelukkig liggen tussen de grassprietjes 
TagEd Schreef:
Ik zie op sterk uitvergrote foto’s van mijn
horloges vaak microkrasjes die ik normaal
gesproken, met het blote oog (gelukkig) niet
zie.
Maar wanneer ik dit dan eenmaal heb gezien, zit
het me toch dwars. Kan ze eigenlijk beter niet
fotograferen. Wat niet weet, wat niet deert!
M.b.t. losse schroefjes en bandjes; ik ben
altijd
bang dat ik zo nog eens een horloge verlies of
dat
het op een heel ongelukkige manier valt.Ik heb een usb microscoop. Je wil niet weten wat
ik zie met dat ding op horloges.
Als het dan maar geen “Made in China” is op een ROlex 
Beetje LocTite (blauw) op de schroefjes en ze zullen niet meer vanzelf losraken. Pas op met te krachtige soorten, anders krijg je de schroefjes niet meer losX(…
Beetje LocTite (blauw) op de schroefjes en ze
zullen niet meer vanzelf losraken. Pas op met te
krachtige soorten, anders krijg je de schroefjes
niet meer losX(…
Gebruik de rode variant: http://www.ebay.co.uk/bhp/loctite-222
Mocht je het niet meer loskrijgen dan even verwarmen met bijv de punt van een soldeerbout op 't laagste standje
Bedankt voor deze tips, maar ik ga daar niets opsmeren. Gewoon wat beter opletten.
Zeker niets opsmeren gewoon goed vast draaien dan heb je nergens meer last van. Loctite is voor krukaslagers (auto’s, brommers) goed vast te zetten tenminste dat deed ik altijd toen ik nog monteur was maar dat is jaren geleden:z
Ik ken het ook van ‘vroegah’ toen ik nog op schepen werkte. Daar gebruikten machinisten het idd ook voor dat soort van klussen. Maar dat ga ik niet op mijn klokjes smeren, dan zelf maar beter opletten, houdt me scherp 
Sapperdeflap…had ik op een wandelvakantie naar Madeira mijn Steinhart Ocean 2 Blue meegenomen. Op de eerste dag een afdaling van 650 meter gedaan, zie ik 's-avonds bij toeval dat een van de geschroefde links bijna helemaal los was.
Dus niet goed opgelet.
Nu ga ik het toch eerst eens met Bison Kit proberen, om de schroefjes een beetje extra borging te geven. Moet er toch niet aan denken dat je ongemerkt zo’n mooie klok even verliest. De verzekering ziet me al aankomen…
Om deze gaat het dus (gelukkig hoef ik niet te zeggen “ging het dus”).
…
…
.
Ik ken het ook van ‘vroegah’ toen ik nog op
schepen werkte. Daar gebruikten machinisten het
idd ook voor dat soort van klussen. Maar dat ga ik
niet op mijn klokjes smeren, dan zelf maar beter
opletten, houdt me scherp
Er zijn horlogemerken die het er bij leveren. Ga zelf eens in de zoveel tijd met de vinger over de zijkant van dit soort banden heen. Houdt me wakker, zonder er wakker van te hoeven liggen 
Best geinig. heb het zelfde probleem al meerdere keren gehad met mijn ocean 1 black… vlak na de sluiting…
Nu ga ik het toch eerst eens met Bison Kit
proberen, om de schroefjes een beetje extra
borging te geven.
lijkt me verstandig. vooral als je niet flippert ofzo.
gelukkig tijdig achtergekomen.
Ik ga dus echt geen loctite/bisonkit oid gebruiken, gewoon opletten en goed vastdraaien.
Als denk je dat een klokje nooit meer weg gaat, dit kan toch altijd veranderen… Leuk verkoopadvertentie: " band is met contactlijm op maat gemaakt, live with it"