... met enige trots

… kan je mededelen dat ik de naamgever ben van een nieuw MKII-model. Een GMT die als naam Key West GMT gaat krijgen.

Wie Bill Yao’s policy kent om nieuwe modellen te introduceren, weet dat hij veel input vraagt van zijn trouwe/potentiële klanten. En met de aankondiging dat hij een GMT wilde gaan maken als hommage aan de Pan Am GMTs, opende hij ook een survey naar een geschikte naam.

Omdat Pan Am ooit begon in Key West en omdat de naam m.i. goed aansloot bij de namen van de MKII Kingston en Nassau, leek Key West me wel passend. Een stemming bracht idd Key West als winnaar naar voren. Dus met enige trots…

Tja, en hoe gaat 'ie er uitzien? Hier de omschrijving: http://www.mkiiwatches.com/watch-collections/limited-editions-series/project-gmt/
Voor de rest wachten we af!

Menno

Krijg je er nou ook eentje als prijs of niet :D?

Wel leuk!

Kijk, dat zijn nou de leuke dingen als je een horlogefanaat bent!

Dat is een mooie anekdote als je later oud bent…

Leuk om de totstandkoming van de naam te lezen: http://forums.watchuseek.com/f325/project-gmt-name-discussion-698878.html#post5090879

Eric

Gefeliciteerd Menno, een gepaste reden om trots te zijn.

Mvrgr Frits

Tof man! Ook een erg geschikte naam. Nu moet je hem eigenlijk wel kopen, he? :smiley:

Cool Menno, een goede naam ook (tu)

Dat is leuk zeg en daar mag je best wel trots op zijn ook! Los daarvan: coole naam!

Tof hoor,

Krijg je nu ook een gratis? :slight_smile:

Met deze naam bereik je faam

Met vr gr goedhart

Mooi man, gefeliciteerd. Gratis zal hem wel niet worden. 50% korting is toch ook mooi :slight_smile:

leuk hoor!!!

Leuk verhaal en ik kan mij voorstellen dat je jezelf vereerd voelt.
Het verhaal rond de “Pan Am” gmt’s is nog iets duidelijke geweorden voor mij en ben blij de ik een HF limited heb.
met vriendelijke groet,

Aad

ticothijs82 Schreef:

Cool Menno, een goede naam ook (tu)

+1 :~

Nou ik weet niet of ik 'm gratis krijg. Bill kennende hebben we het daar nog wel over.

Het idee van de Key West GMT is gebaseerd op twee modellen van Rolex: de GMT met de zwarte plaat (voor piloten) en die met een witte plaat voor ‘leidinggevenden’. Het verhaal gaat dat deze mensen de pilotenhorloges inpikten en dat Pan Am aan Rolex de opdracht gaf om een gelimiteerde serie met een witte plaat te maken. Persoonlijk ga ik voor de zwarte versie.
Hier een mooi artikel over de ‘daddy’ http://rolexblog.blogspot.nl/2010/02/pan-am-vanilla-coke-gmt-master-from.html

Waarschijnlijk kunnen de kopers van de Limited Edition weer kiezen uit de twee platen, met de andere plaat als reserve bijgevoegd.

Zoals het het er nu uitziet, komt er later ook nog een ‘rootbeer’ versie met een ‘tropic’ wijzerplaat. Die gaat wrs. ‘Havana GMT’ heten…

…en er is ook nog een plan(netje) om er eentje met een full lumen wijzerplaat te maken. Daarvan is de naam nog niet duidelijk. Ik denk zelf aan ‘Aurora GMT’ als in Aurora Borealis.
Hier de full lumen-versie nog met de Havana-naam (de maker heeft zijn Vantage als basis gebruikt):

Ik ben zelf niet zo gek van de bruine Havana, maar die full lumen-versie lijkt me wel wat!

Menno

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Heel cool, Menno (tu)

Vind zelf de MKII horloges toch weinig origineel
in design, of mag ik zeggen schaamteloze Rolex
kopietjes? Maar ze vinden gretig aftrek, dus de
markt is ervoor :smiley:

Punt is dat het afwerkingsniveau steeds beter begint te worden. En Yao is met hetzelfde bezig als vroeger toen hij als een soort Yobokies Seiko onderdelen verkocht: het is een opstap naar een volgend niveau. Hij is al eigenaar van de naam Tornek Rayville (ooit van Blancpain) en ik denk dat hij binnenkort met een eigen ontwerp aan komt zetten. De huidige generatie MKIIs genereert geld voor hem om de sprong te wagen. Let op, dit is een heel slimme zakenman: http://www.mkiiwatches.com/our-people/

Er is idd een sterke vraag naar zijn horloges. De meeste gaan in gebruikte toestand voor meer van de hand dan de oorspronkelijke prijs… en als bezitter van 1 van de 9 Tornek Rayvilles die Yao 2 jaar geleden maakte, kan ik je zeggen dat ik zeker 1x p/m. een mailtje of PM van WUS/TZ-UK/MWRforum krijg met de vraag of 'ie te koop is…

Menno

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Oei. Ik schrok al. Dacht bijna dat er een Menno aardig op de markt kwam maar en Key west ieen mooie naam en itt jou vindt ik de root beer wel leuk.

Goed gevonden Menno, en die GMT komt tzt wel jouw kant op, als ik me niet vergis(tu)
Alhoewel ik dacht datje op jacht was naar een RLX GMT?

Gefeliciteerd Menno,

Mooi gevonden hoor! :~
Daar moet toch iets tegenover staan… :wink:

Grt. René

Gefeliciteerd Menno! Een eervolle vermelding wel waard.