Met gepaste trots kondigen wij u aan

@ Marc-B1

Hoe weet jij dat ik een vliegtuig heb ???

Het zou je in ieder geval niet misstaan met zulke mooie Breitlings om je pols Marc! :slight_smile:

Proficiat!

Een erg mooie aanwinst! Als de B-1 hierdoor wat minder gedragen wordt weet ik wel een nieuwe adoptie-ouder>X

Ik ken aardig wat vliegers en vlieg zo nu en danā€¦ En ik ken geen vlieger die dit nog gebruikt. Ik stelde laatst deze vraag aan de vriend van mijn moeder. Vliegen is zijn hobby en hij vliegt oa een L-39 (sovjet straaljager), aerobatic kisten, helikopters en ga zo maar door.
Hij sloeg de spijker op zā€™n kop door tegen mij te zeggen denk je dat je daar nu nog tijd voor hebt met al die kleine getalletjes op je draaischijf als je 1000+ kmp/u vliegt. Je leest alles digitaal/analoog af van de meters.

Maar het ziet er wel mooi uit en het functioneert!

Gr. Mark:)-D

Bender Schreef:

Een erg mooie aanwinst! Als de B-1 hierdoor wat
minder gedragen wordt weet ik wel een nieuwe
adoptie-ouder>X

Ik ken aardig wat vliegers en vlieg zo nu en danā€¦
En ik ken geen vlieger die dit nog gebruikt. Ik
stelde laatst deze vraag aan de vriend van mijn
moeder. Vliegen is zijn hobby en hij vliegt oa een
L-39 (sovjet straaljager), aerobatic kisten,
helikopters en ga zo maar door.
Hij sloeg de spijker op zā€™n kop door tegen mij te
zeggen denk je dat je daar nu nog tijd voor hebt
met al die kleine getalletjes op je draaischijf
als je 1000+ kmp/u vliegt. Je leest alles
digitaal/analoog af van de meters.

Maar het ziet er wel mooi uit en het
functioneert!

Gr. Mark:)-D

Absoluut gelijk heb je; ik denk dat zelfs een B1 een beetje overbodig is; alle noodzakelijke tijdsinstrumenten zullen nu wel ingebouwd zijn.

Maar het maakt nu eenmaal deel uit van de het Breitling-imago.

Ik weet niet of het waar is, maar iemand ( dan wel uit de auto-industrie; dus het ging over wagens ) vertelde me dat je vƩƩl sneller een analoge snelheidsmeter kan aflezen dan een digitale. In 1 oogopslag kan je dat namelijk zien/inschatten.

Nu ja, daā€™s met alles zo een beetje hĆ©.
Ik heb ook een horloge dat tot op 3000 m waterdicht is. :smiley:
Als je reeds 40 m zakt ben je al redelijk diep imho :wink:

klopt! daarom ziet de cockpit waar ik af en toe mag vertoeven in de back-seat welliswaar er zo uit na een refit:


Plaatje van het internet. Maar exact hetzelfde.

Klokken blijven analoog. Je kan zo direct je basic six in de gaten houden door de verschillende volgordes van instrumenten te bekijken. Echter vlieg je ook op de horizon natuurlijkā€¦
Het kan zijn dat de LCD schermen de taak van analoge instrumenten overnemen maar meestal zie je dan een klok in het LCD gedeelte.

Mooi ! Dank je voor de prachtige foto ! (tu)

Ja ik mis hier alleen de B-1 of B-2 nog!
Wat ik mijzelf de eerste keer dat ik hierin meevloeg afvroeg was wat die witte linten waren. Ik bedoel onderin de foto waar je benen zitten. Deze trekken je benen naar achteren toe tegen de stoel aan zodra de schietstoel wordt geactiveerd. Ik vond dit wel een simpel en grappig maar functioneel systeem!

Anders doet het zoā€™n pijn aan de schenen!:+

Gr. Mark:)-D