Ik ben aan het down sizen.
Probeer de collectie te upgraden in kwaliteit.
Niet in kwantiteit.
Afgelopen jaar 4-5 horloges gok ik…
Verkopen lukt me nog niet echt… lastig kiezen wat je weg doet. Misschien maar eens een paar ruilen 
@GiveMeYourDough welke Squale model, jaar, versie is dit? En diameter case?
Ik vind deze echt liefde op het eerste gezicht nl!
Het is de Y1545. Komt uit 2017 ofzo. 40mm case met aluminium bezel insert. Tegenwoordig komen ze met een keramische insert, die vind ik iets minder mooi.
Verder zit hier een ander bandje op en is het datewheel gewijzigd naar een roulette schijf.
Echt een heerlijk ding is het. Ik was ook op slag verliefd, vooral op de prachtige sunburst van de dial.
Om @Kahan niet het gevoel te geven helemaal alleen te staan, ik ben er in geslaagd om dit jaar tot op vandaag een kleine 20 aan te schaffen 
Wel met een gemiddelde prijs van €40 per stuk, met enkele donor uurwerken bij. Ik weet wat doen de komende tijd!
Ik verwacht nog een Timex Electric en een Lavina deze vrijdag
. Verder nog een Bulova Accutron binnen voor onderhoud en een Sicura die bij de douane blijft hangen (danku brexit)
Dank voor de informatie! Heb je tips voor waar ik deze parel kan vinden?
You’re welcome. Gnomon.com is je beste kans denk ik. Daar heb ik hem ook vandaan. 3 dagen vanuit Singapore en ongeveer 35 Euro aan importkosten via DHL.
Anders een zoekertje plaatsen maar hier op het forum zwerven er niet zoveel rond. Heel af en toe zie ik er wel eens ééntje te koop komen maar nog nooit een blauwe.
Misschien kun je @bordewolf, @HanDavinci of @Mozaiek eens lief aankijken. Die hebben er sowieso ééntje dat ik weet. Wie weet krijgt ie bij hun weinig draagtijd.
Haha thanks for the tag, maar ik moest m even teugzoeken. De mijne is in april 2019 vertrokken.
Kwam bij gnomon vandaan.

Toch wel. Ik wist dwt jij er ééntje had omdat ik je keramische insert heb overgenomen omdat ik een minuscuul krasje in de ballenbak had opgelopen en diep van binnen moest huilen.
Nu zit ie er nog steeds op met nog veel meer krassen 
Die van mij ligt ergens in onderdelen in een opslagruimte die ik huur. Dat wordt hem niet!
Welke straps zijn dat? Tof idee zo met 2 kleuren 
@Kahan, WOW, 10 horloges dit jaar!
Ik denk dat ik momenteel in de fase zit dat ik probeer te minderen. Ik probeer ook te genieten van de zoektocht. Ik zit dit jaar op 2.
Seiko SRPE41j1
Frederique Constant slimline moonpahse
Dacht bonetto cinturini banden (meyhofer; via watch-band-center). 
Pwoah wat een kutsite om doorheen te bladeren zeg 

Ja klopt… maar wel prima adresje voor rubber
Ja ik merk nu heel erg dat de zoektocht ernaar mij ook veel voldoening geeft. Ik zoek nu bijvoorbeeld een heel specifiek model van seiko, een 5Y23-8A69, al meer dan een jaar, en het moment dat ik er 1 vind… ik kan niet wachten! Ik zal het misschien niet zo vaak dragen, maar het feit dat ik er 1 hopelijk binnenkort kan verwelkomen doet mij goed.
Tja… ik koop er t laatste half jaar op los. Merk dat sinds ik hier lid ben, mijn smaak steeds meer vorm krijgt. Grote, soort uurwerk, bph, kastvorm, complicaties of juist gebrek daaraan etc. Hierdoor ga ik dan ook steeds hoger in prijs.
Ben nu vintage wat aan het oriënteren en al meteen snel gekocht. Wat erg af te raden is want hoe meer ik me oriënteer, hoe meer ik zie wat me wel en niet bevalt.
Och, leergeld is een goed onderdeel van de hobby. Je moet ergens je geld aan uitgeven
2 verkocht en 1 nieuwe dit jaar. Dat is eigenlijk nog niet zo slecht, maar ik wil niet verzamelen maar lekker dragen.
Collectie naar 3 nu, maar er mag er nog wel één bij. Dit om de set daily/beater/dress/zomerknaller compleet te maken.
Dan hopelijk “klaar”, want ik vind het maar een zenuwehobby met al dat aankopen en verkopen eigenlijk.
Lekker genieten van wat je hebt. Dat zouden we meer moeten doen.
Ik zit inmiddels op 6 stuks dit jaar, allemaal vintage Tissot met een prijs van ruim onder de 100 Euro per stuk. Beetje zelfde aankoopregelmaat als de afgelopen jaren 
Eigenlijk wil ik ook wat meer op kwaliteit en minder op kwantiteit gaan focussen, maar dat lukt nog maar matig