Met zo'n weer heb ik altijd zin in Chimay Bleue

En daar draag je toch een passend horloge bij:

Alleen nog wat betere foto’s maken :slight_smile: .

Mathias Schreef:

Alleen nog wat betere foto’s maken :slight_smile: .

Neen, hoor Mathias, het horloge op zich is al prachtig genoeg !
Oh, van zulke foto’s kan ik echt genieten ! ! !

Vertel nu es meer over je Chronomat: model, jaartal, enz…

Jou kennende, ( Mathias gaat niet over 1 nacht ijs ! ) zal je wellich alles opgezocht hebben wat er ook maar van te vinden is !

Persoonlijk ben ik zo geen bierdrinker - zaterdag nog een Brunello Di Montalcino 1993 soldaat gemaakt - maar een “paterkesbier” gaat er occasioneel ook wel es in !

Gezondheid !

En vooral: laat ons nog wat meer genieten van deze schoonheid !!!

Hele mooie contrasterende subdials en prachtige band. (tu)

Iets te bling voor mij met dat goud maar natuurlijk wel een prachthorloge.

Veel plezier van je aankoop. :~

:~ biejoetiefoel! best wel bling maar toch vind ik hem in deze kleurstelling erg mooi. veel plezier er mee.

Ik vind de verhouding goud/staal perfect evenwichtig: niet te veel goud - gewoon de accenten van de kroon en de rider tabs. Stalen band is perfect. Two tone zou overkill zijn.

Marc-B1 Schreef:

Ik vind de verhouding goud/staal perfect
evenwichtig: niet te veel goud - gewoon de
accenten van de kroon en de rider tabs. Stalen
band is perfect. Two tone zou overkill zijn.

+1. Mooie verhouding. Persoonlijk vind ik 't passend als er op de band subtiel ook gouden accenten zouden zijn. Maar bij deze band zou 't idd overkill zijn. Hele stukken goud zou je er krijgen. Zo vind ik em ook mooier.

Het is een Chronomat GT .
Eerst dacht ik aan ‘Gran Turismo’ , wat best zou kunnen.
De subdials hebben wel een dashboard gehalte.
Later heb ik mij laten vertellen dat ‘Grand Totaliser’ wordt bedoeld. Wat helemaal klopt met de subdials.

Zijn broertje is de welgekende Chronomat Vitesse.

De Pilot-band is gemaakt in 1998, en dat is conform met de periode waarin dit horloge werd geproduceerd. (Tussen 1997 en 2000)

In 2000 kan je ‘hetzelfde’ horloge nog wel terugvinden. Maar dat is het jaar dat Breitling begonnen is met zijn volledige COSC principe. Alles aan het horloge is dus quasi hetzelfde, enkel de caseback wordt vervangen.

Normaal gezien zijn de subdials in 18kt goud, samen met de ‘Breitling wings’.

Het kaliber is B13 (Breitling 13), wat een opgewaardeerde Valjoux 7750 is.

Hij is ongeveer een jaar geleden op full service geweest bij Breitling. Hier is de rider op de twaalf vervangen. (Lumi dot eruit …)
De ‘lumi dot loze’ rider heb ik hier nog wel liggen …
(Dus hij is niet volledig origineel)

Voor sommigen een te hoog bling gehalte. En laten we eerlijk zijn: het is wel een ‘eyecatcher’ :wink:
Toch vind ik het prachtig dat de Chronomat voor 20 jaar geproduceerd is naar een gelijkaardig design. De wijzerplaten zijn vernieuwt qua vormgeving, maar de kast is altijd hetzelfde gebleven. Van 1984 tot 2004 hebben we dus de Chronomat. In 2004 is de Chronomat Evolution voorgesteld en een beetje terug de Chronomat B01. (2009)

Het professionele karakter van het horloge verdwijnt nooit. (Behalve met edelstenen’). Het is zonder twijfel een pilotenhorloge, enkel kan men discussiëren over de versies. (De diehards komen dan uit bij de Blackbird :slight_smile: )
De keren dat ik hem aanheb, krijg ik wel eens de opmerking hoe sportief hij eruitziet. Voor mij is het echter een salonhorloge :smiley: . (Dat nu ook weer niet, maar ik doe er toch geen sportieve activiteiten mee.)

Liefhebbers durven het wel eens ‘The bling without the diamond’ noemen.
En daar kan ik hun in steunen. De rest is gevoel :slight_smile:

Kijk, dat is nog eens wat achtergond info (tu)

En, ik vind het echt een heel mooi horloge!

Groeten,

Martin

Erg mooi (tu)

Mooi met die verzonken sub dials,met een goud stalen band zou ik hem nog mooier vinden.

Hmm, ik heb met dit weer altijd zin in caipirinha’s… dara doe ik dan m’n groene Orsa Monstrum maar bij om. :slight_smile:

prima met die hohner blues harp op de achtergrond !

Oei, als de zon daar in speelt wordt het wel heel erg BreitLING… :wink:

Prachtige klok Mathias! Zou graag nog wat meer foto’s zien!