Ik ben dus op zoek naar een metalen bandje voor mijn Speedmaster ref, 31133423001001. Nu vind ik de prijs van een originele band toch wel wat aan de hoge kant, zelfs voor de 1171 durven ze al de goudprijs te vragen. Nu wat rondgekeken voor een aftermarket band en kwam ik deze van Alpha tegen http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=75. Ziet er op de foto’s allemaal vrij goed uit en lijkt ook redelijk goed te passen dus misschien voor die prijs nog wel een goed alternatief. Iemand hier ervaring mee en is dit een goed bandje?
Heb er ervaring mee. Band is niet denderend maar oke voor de prijs. De sluiting is van mindere kwaliteit. De knopjes van de sluiting werken niet altijd even lekker. Heb 'm nu een jaar ongeveer. Benieuwd hoelang de sluiting het blijft doen. Tevens staat alpha en het logo op de sluiting. Ik zou niet voor deze band kiezen op een echte speedmaster. Het doet zo een mooie kwalitatieve klok geen eer aan.
Thx, er is ook een versie zonder alpha logo beschikbaar. Sluiting is dan precies wel wat zorgwekkend ik wil natuurlijk niet dat hij vanzelf opengaat.
Zelf weten wat je met je eigen Speedmaster doet, maar ik zou hem gewoon op leer dragen tot je een 1171 vindt. (cq het geld ter beschikking hebt).
Op leer is er niets aan de hand namelijk. Op een alpha bracelet eigenlijk wel.
Alpha bandje vandaag gemonteerd. Moet toch zeggen dat het voor zijn prijs toch wel meer dan ok is hoor. End links sluiten mooi aan alleen had de sluiting wat beter gekund maar zeker niet slecht hoor, straks eens kijken als ik wat foto’s kan posten.