Ik heb pas op mijn SARB033 de originele metalen band. Nu merk ik echter dat afhankelijk van het tijdstip van de dag mijn polsen “dikker” zijn en de band te hard spant.
Een extra tussenstuk voorzien maar dikwijls dan te los dragen?
Of bovenstaande sluiting nemen.
Deze duikerssluiting is extreem stevig en biedt de mogelijkheid je band in lengte te verstellen zonder dat je de band af hoeft te doen. Gewoon aan de zijkanten indrukken en de band trek je met gemak tot ruim een centimeter uit.
Ik ken het probleem. Flexiband is ideaal, maar ziet er niet uit. Vaak kun je bij de sluiting nog iets doen met de “micro adjustment”, de kleine gaatjes in de clip.
Ook bij mij een bekend probleem. Achter de laptop te los en bij activiteiten wat strak.
Je hebt gewoon meer horloges nodig, een voor de dagelijkse arbeid, een voor thuis op de bank, een voor het sporten. een…
Bekend probleem. De enige fijne horloges zijn de oude submariners met 93150 band. Door de rek heb ik dat probleem niet. De Seiko’s draag ik liever op rubber om die reden. Zeker nu het warmer wordt.
Beweging en nieren in de gaten houden, want het weer is nu ook weer niet zo dat het de temperatuur zou moeten zijn.
Buiten dat kan ik over die ratcheting sluiting wel zeggen dat je erg uit je doppen moet kijken hoeveel links je aan weerszijden van dat ding hebt, anders krijg je een rare on-balans waar de vouwdelen de band raar doen vormen naast de pols.
Dat gezegd hebbende is de vouwsluiting van de SARB een van de weinigen die ik tot nu toe comfortabel vind omdat ie niet te dik, te grof of te gekromd is.
Heb jij ervaring met die sluiting op de SARB bracelet? Hij lijkt al dik in vergelijking met solid band op de foto van Rob, en de SARB bracelet is nog dunner.
Hartfuncties in de gaten houden. Als je nu al dikke polsen krijgt zonder noemenswaardige inspanning is dat geen goed teken.
Heb je ernstig overgewicht?
Ik heb dezelfde sluiting op een sarx band zitten: is idd behoorlijk dik, alleen mij stoort het niet. Zeker tegenover het (verstel) comfort dat de sluiting biedt.
Seiko’s eigen alternatief zit ook op de MM300: vrijwel even dik, maar lelijker als je 'm een stukje uittrekt. Ook nog eens 3x zo duur.
Eerst heb ik een schakel die ik overhad uitgeboord zodat ik een ‘end link’ voor de kant van de sluiting had. Werkte prima alleen auti-power als ik ben wilde ik dat de deze laatste schakels hetzelfde waren.
Uiteindelijk heb ik gewoon een tweede sarx band gekocht voor die ene laatste schakel.
(En ja, de tweede band ga ik verkopen)
Ik ben redelijk sportief, en op keurig gewicht maar heb best een groot verschil in pols als het om dikte gaat. 9 van de 10 x zit hij top. Maar soms vrij los en soms zo strak dat ik even de duikerextentie gebruik. (veel last had ik in Gran Canaria overigens) Kan niet wachten tot ik een nieuwe Sub kan aanschaffen met de enige echte top sluiting.
Het even met je huisarts over cardiovasculair risicomanagement hebben. Hoge bloeddruk? Hoog chloresterol? Middelbare leeftijd? Dan kunnen de extremiteiten zwellen. Duikersextentie is naast bloeddrukverlagende medicijnen een goede oplossing.