Ik zal me even voorstellen. (had ik ergens anders op het forum ook al gedaan maar ik zag dat ik een nieuw onderwerp moet aanmaken )
Mijn naam is Leo en ben ook 1 van de gelukkige wie een Deep Blue Sea Ram in het zwart heeft kunnen bemachtigen met nummer 98.
Een geweldig mooi horloge voor een absoluut zeer lage prijs.
Helaas loopt de seconde wijzer bij mij ook niet strak op de indexen maar er zijn ergere dingen en er valt mee te leven.
Schijnt dat dit wel vaker voorkomt bij quartz horloges.
Het enige wat ik eigenlijk wel jammer vind is dat hij geen metalen bandje heeft.
Nu heb ik zitten kijken bij Deep Blue en daar is deze te bestellen.
Zijn er meer mensen die belangstelling hebben voor het originele metalen Deep Blue Sea Ram bandje?
Zo ja dan kan ik eens kijken of ik er een aantal tegelijk kan bestellen wat weer scheelt in de verzendkosten voor iedereen.
Wellicht kan ik misschien ook nog wat korting krijgen omdat ik er dan meerdere bestel.
Als er belangstelling voor is dan zal ik contact met hun opnemen.
Dat ongelijk lopen is i.d.d. vaak een euvel
maar ik denk dat het ook komt doordat iemand er verkeerd op kijkt dichtbij heb je vaak voorkeur voor
1 bepaald oog en je denkt dan dat je er recht opkijkt
maar in werkelijkheid kijk je dan niet loodrecht boven op het asje,
Ook kan het zijn dat wanneer je de wijzers opnieuw
instelt het uurwerkje iets rechter / platter in de spacers komt te liggen waarna hij opeens weer wel precies op de lijntjes loopt.
e.a. zal bij een mechanisch uurwerkje ook wel het geval zijn maar dat valt door de sweeping seconds minder op.
Zijn er meer mensen die belangstelling hebben voor
het originele metalen Deep Blue Sea Ram bandje?
Zo ja dan kan ik eens kijken of ik er een aantal
tegelijk kan bestellen wat weer scheelt in de
verzendkosten voor iedereen.
Wellicht kan ik misschien ook nog wat korting
krijgen omdat ik er dan meerdere bestel.
Ze hebben volgens mij nog een hele hoop andere banden voor dit model. Waarschijnlijk dat er ook gecombineerd kan worden.
Ik heb d’r geen, maar vind het een gebroederlijk initiatief van je (tu)
Ik denk dat het gewoon door de diameter van een horloge in combinatie met het gebruikte uurwerk komt. De wijzer tikt 60x per seconde en doet dat in een straal van 360 graden (1 minuut) dat is dus 6 graden per seconde. Hoe groter de diameter van het horloge hoe groter je de schaalverdeling kunt maken. 360 graden, met om de 6 graden een marker, op een klokje van 40mm is natuurlijk een stuk lastiger kloppend te krijgen dan bijvoorbeeld een stationsklok van een halve meter.
Ik denk dat het gewoon door de diameter van een
horloge in combinatie met het gebruikte uurwerk
komt. De wijzer tikt 60x per seconde en doet dat
in een straal van 360 graden (1 minuut) dat is dus
6 graden per seconde. Hoe groter de diameter van
het horloge hoe groter je de schaalverdeling kunt
maken. 360 graden, met om de 6 graden een marker,
op een klokje van 40mm is natuurlijk een stuk
lastiger kloppend te krijgen dan bijvoorbeeld een
stationsklok van een halve meter.
klopt natuurlijk maar wanneer een wijzerasje niet recht door de wijzerplaat steekt en de een of ander kant op helt of misschien zelfs niet midden in de wijzerplaat dan wordt het aan 1 kant een rommeltje
( het viel mij bij quartzen op dat het vaak op de dial tussen de 3 en de 6 fout gaat, maar ik merk ook dat ik vaak niet met m’n ogen recht boven de wijzers zit en dan ontstaat er een soort parallax… nog een wonder dat er horloges zijn waarbij het wel goed gaat
maar mogelijk zweven de wijzers daar lager boven de indices en is de parallax minder.
Ik heb op zich wel belangstelling voor een metalen band. Ik kan alleen niet zien of het een band met holle of solid endlinks is. Dat zou ik eerst willen weten.
Misschien goedkoper om in Duitsland een bandje te
bestellen ivm invoerrechten.
Robin
Beste Robin,
In Duitsland kost hij € 99,00 en daar komt een kleine € 7,00 verzendkosten bij.
Ik had geinformeerd bij timestore24
Is niet interessant omdat het bandje dan net zo duur is als het horloge.
Als je het aandurft, kun je het klokje even openmaken en proberen of je de wijzer zachtjes een beetje kun verschuiven. Wel echt heel zachtjes proberen, je wilt natuurlijk niets beschadigen.
Helaas heb ik nog geen Sea Ram, maar alstie komt dan zeker op een stalen band. Goed voorstel!
En dit is mijn Deep Blue Sea Ram met het PU rubberen bandje.
Het zwarte bandje staat er super mooi op.
Ben er zeer content mee.
Bandje heeft een klapsluiting en voelt lekker licht aan.
Ik heb er nog een aantal liggen voor de liefhebbers.
Had er wat meer besteld om zo de kosten wat te drukken.
Er waren een aantal mensen die belangstelling hadden maar helaas hoor en zie ik niks meer.
Dus als er mensen zijn die ook een ander bandje willen i.p.v. de rubberen stuur me dan een pb.
Ik heb er nog een aantal liggen voor de
liefhebbers.
Had er wat meer besteld om zo de kosten wat te
drukken.
Er waren een aantal mensen die belangstelling
hadden maar helaas hoor en zie ik niks meer.
Niet iedereen is zo geregeld op t forum. Wellicht nog n beetje geduld?
Anderzijds is er imho n verschil tussen belangstelling en concrete afspraken over n aankoop.
Ik heb er nog een aantal liggen voor de
liefhebbers.
Had er wat meer besteld om zo de kosten wat te
drukken.
Er waren een aantal mensen die belangstelling
hadden maar helaas hoor en zie ik niks meer.
Niet iedereen is zo geregeld op t forum. Wellicht
nog n beetje geduld?
Anderzijds is er imho n verschil tussen
belangstelling en concrete afspraken over n
aankoop.
Hallo Leo, heb je nog zo,n bandje liggen voor de sea ram? Het ligt wat aan de prijs maar anders heb ik wel interesse.