Metamorfose

Een goede vriend van mij vroeg of ik een horloge van hem onderhanden wilde nemen.
En ja voor een vriend heb ik altijd wel wat over.
Het ging om een oude Laco die hij in Berlijn op een markt had gekocht.
Ik vond het een leuk horloge om te zien en het zou prachtig zijn als ik dit klokje weer een beetje toonbaar kon maken.

Foto`s van de Laco zoals ik hem kreeg zag er niet echt fris uit allemaal:


Met de glasafnemer het glaasje demonteren:

De gedemonteerde kast klaar voor een polijstbeurt de ring links zat in het glaasje:

Ik had al een polijstmachientje aangeschaft,het rode blok op de voorgrond is Parijs rood bij uitstek geschikt voor goud:

De kast na polijsting:

Voor het opmeten van het juiste glaasje is een digitale schuifmaat een must het gaat namelijk om tienden van een mm. :

Het nieuwe glaasje er op met de glas/deksel pers:

Een mooie bordaux rode leren hagendissebandje erop en zie hier het resultaat :



Het horloge kan weer terug naar de eigenaar!

Netjes gedaan maar ik vind het glaasje wat erop zat er beter bij passen. Kon je geen gebolde vinden?

Ziet er weer goed uit! Heb je toevallig ook foto’s van het uurwerk genomen?

Mooi om te zien hoe zoiets opgeknapt kan worden.

Een domme vraag, misschien, kunnen zulke oude plastic “glazen” worden gepolijst? Zoals ook Dreski vind ik het oude glas meer passend.

Alex

Heel leuk gedaan! Ik vind dit glaasje minstens zo mooi.

Prachtwerk, Peter !
Schitterend gedaan !
Ik denk dat dit na afloop écht een fantastisch gevoel van voldoening moet geven.

Dat polijstmachientje ziet er wel interessant uit.
Kan je daar eens wat uitleg over geven ?
Hoe werkt het precies, hoe leer je ermee werken, wat is de kostprijs van zo iets ?

Keurig gedaan !
Ziet er prima uit ! (tu)

groet,
Werner

Ziet er goed uit Peter, mooi resultaat! Doe je dit vaker, is namelijk de eerste keer dat ik zoiets van jou tegenkom. Erg leuk! (tu)

goed resultaat en je kunt er gepast trots op zijn

Mooi resultaat! Was het een gouden kast? En is het nu “ineens” wit-goud geworden? Of ligt dat aan het licht?

Groeten, Tom Vreeken.

ongelooklijk mooi werk, grote complimenten

mooie voor- en na!! Leuk met die band!

Groet,
Arno.

Mijn beste,

Wel bekome het u!

‘ het is werkelijk een ‘meesterhand’ welke zich hier heeft ontfermd over het weer tot leven wekken van al wat al tot sterven gedoemd was.

En laat ik eerlijk zijn, ik wist dat je een uitmuntende smaak hebt aangaande je collectie horloges. Doch dat er ook een gedreven horloge-restaurateur in je schuilde wist ik eigenlijk niet.
Dat beloofd nog wat voor de toekomst. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

netjes gedaan hoor.
Alleen kijkend naar de wijzers denk ik jammer hadden oftewel helemaal helemaal “schoon” mogen zijn of opnieuw gevuld met nieuwe lichtstof.

Dat is zeer fraai geworden! En dan zo’n mooi bandje… prachtig!

super resultaat.ziet er schitterend uit.
gr. john

diabloNL Schreef:

Ziet er weer goed uit! Heb je toevallig ook foto’s
van het uurwerk genomen?

Ja hoor :


Uurwerk liep nog zeer goed had nog geen onderhoudsbeurt nodig.

@ Marconi-A ja dat kan je polijsten met de hand het zelfde spul wat je voor je mobieltje gebruikt kan je ook gebruiken.

@ Marc-B1 ik pb je even.

@ tjvreeken komt door het licht foto`s na de metamorfose overdag genomen.

Uurwerk ziet er ook keurig uit! 8)

Mooi resultaat Peter! (tu) ziet er meteen een heel stuk beter uit!

Heel klein puntje: voor het bepalen van de glasmaat kun je beter de inwendige maat in de kast opmeten (en dan 1 maatje groter bestellen), ipv de uitwendige maat van het oude glas te nemen (wie zegt dat die de goede maat had…)

Groet,
Paul