METAS certificatie - een Master Chronometer / Show je METAS Chronometer

Hallo allemaal,

Omega heeft sinds circa een jaar bijna al hun modellen laten voorzien van een METAS certificatie en daarmee zijn hun horloges zogeheten Master Chronometers. De METAS certificatie gaat nog een stapje verder dan de COSC certificatie. Toch wel aardig indrukwekkend de extreme testen die de horloges van Omega moeten doorstaan. Zie onderstaande printscreen en YouTube filmpje voor verdere uitleg.

Weten jullie waarom Omega het enige merk is dat hun horloges een METAS certificatie laat ondergaan? METAS is namelijk naar mijn weten een onafhankelijke instituut en staat los van Omega. Graag zou ik zien dan andere merken hun horloges METAS laten certificeren.

Vind jij METAS certificatie een meerwaarde?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Tot slot: Show hier je METAS Chronometer!

Cheers!

3 likes

Volgens mij omdat Omega die METAS certificering exclusief voor zichzelf heeft bedacht.

Weet ik niet 100% zeker btw.

Edit: wel opgezet door Omega, echter ook open voor andere merken.

3 likes

Joe!

12 likes

Hartstikke knap hoor maar mij persoonlijk doet het weinig. Wat is er mis met de COSC certificering? Beetje stoerdoenerij van Omega :laughing:

1 like

Het anti magnetisme vind ik wel nuttig.

5 likes

Dat kan hoor. Ik persoonlijk geef er weinig om omdat ik tegenwoordig niet veel tijd meer in de magnetron doorbreng.

7 likes

Ik slaap doorgaans in een MRI. Dan is het wel handig hoor.

5 likes

Snap ik :laughing:

Overal in het dagelijks leven zijn magnetische velden. Met name Speakers en inductue kookplaten kunnen je horloge aardig naar de Filistijnen helpen.

1 like

4 likes

Klopt.

Loopt wel los.

1 like

Introduceert mij persoonlijk nou echt helemaal niets, 2 sec afwijking, 4 sec afwijking of 10 hele ultra-heftige secondes afwijking per dag… Als ik nauwkeurigheid verlang pak ik wel een quartz uit de horlogekist of kijk op mijn mobiel, toch?

2 likes

Jawel, hoor. Ik heb lang getwijfeld tussen de Speedmaster (FOIS) en de Seamaster. Nou, de master chronometer certificering was wel een van de doorslaggevende punten. :slight_smile:

3 likes

Grand Seiko heeft al sinds eind jaren 60 een eigen standaard die een grotere nauwkeurigheid vereist dan COSC. Ik draag nu een high beat special uit 1972 die dan nog weer nauwkeuriger was dan de Grand Seiko standaard specs. En top of the line Very Fine Adjusted waren dan nog eens nauwkeuriger. En de VFA kregen een garantie van maximaal 1 minuut per maand, gedurende twee jaar. Eind jaren 60 al…

10 likes

Ik verwijs gemalkshalve even naar mijn NA topic, incl. het testrapport … :sunglasses:

Oh enne, hij loopt beter dan wat de testresultaten laten zien. Grappig! :wink:

PS Een echt leuk #marketingkletsinfluencerfilmpje staat in dit Monochrome bericht. Frank aan het woord!

Dat je deze gemist hebt Ralph… :rofl: :joy: :joy:

3 likes

O ja, een plaatje mag niet ontbreken!

8 likes

Dat is ook zo! :wink:

8 likes

Great selling point zo’n METAS certificering.

COSC is dat ook.

Er zijn horlogemerken uit het duurdere segment die daar niet aan meedoen. Hun motto is het ongecertificeerde uurwerk zo goed af te regelen dat het binnen COSC waarden loopt.

JLC is een van die merken.

Als het je enige horloge is en je bent te lam om dat ding eens in de zoveel weken weer exact op tijd te zetten, dan is het wel handig denk ik.

Ik wissel mijn horloges af, en aangezien ik geen watchwinders gebruik of iets met 80 uur powerreserve in bezit heb dan moet ik ze sowieso weer op tijd zetten als ik er 1 om de pols klap na het dragen van een ander horloge.

1 like

:joy::joy:

1 like


Morgen mijn ex! Alvast veel plezier ermee @Andre23

15 likes