Meten is weten voor de aankoop

Hallo allen,

Gaat lekker zo, Op een dag twee nieuwe leden.
Ik heb een kleine verzameling horloges waarbij het thema alternatieve tijdsaanduiding leidend is.
Denk aan binair, one-hand,lcd etc. Merken als Tokyoflash,O.D.M en 01 the one en Botta als voorbeeld.
Naast deze spielerei ben ik op zoek gegaan naar een meer “serieus” horloge en heb een lijstje van verschillende merken en types. (En dan merk je hoe je smaak kan veranderen in de loop de jaren)

Om de keuze te kunnen maken is naast prijs, model, bandje etc, het draagcomfort erg belangrijk.
Dat doe je meestal bij een juwelier/dealer/achterkamers, maar je hebt natuurlijk ook webwinkels en daar kun je niet passen.
Je kiest je auto ook niet puur op de reclame of artikel van in de autoweek.

Hoe pak je dat dan aan?
Wordt het horloge gewoon besteld, gepast en bij geen goedkeur gewoon retour gestuurd?
Zijn er horloges die als "mal"dienen ivm dezelfde afmeting en gewicht, en die pas je als alternatief?

:point_up:

Als je een tijdje meespeelt zie je aan het de case size, hoogte en lug to lug op papier al wel of die bij je pols gaat passen.

Ja, en dan met PayPal betaald kun je gratis retour sturen.

Dat dus

1 like

Alleen het laatste gebeurt niet veel, daar hebben wij het blauwe gedeelte voor.

Zelf print ik soms foto’s op ware grote uit voor ik ze bestel. Voor de rest is terugsturen inderdaad een optie bij webwinkels.