Wel, erg mooi!
Prachtig
Schitterend
Dat vind ik heel passend
Magnifique!
Schitterend horloge
Heel mooi.
Inmiddels worden er talloze horloges gedeeld welke zijn voorzien van een meteoriet wijzerplaat. Kunnen er niet genoeg zijn. Is er al een âmeteoriet only â topic?
Zijn er hier ook âexpertsâ welke bekend zijn welke merken echt meteoriet aanbieden en welke iets kunstmatigs aanbieden? Gezien de enorme prijsverschillen vraag ik me af of in een horloge van 579 euro (OceanX) wel echt meteoriet aanwezig is. Ik snap heel goed dat een Omega of Rolex een beter e duurder horloge is maar ik vraag me echt af of een dergelijk merk wek meteoriet kan gebruiken, o.a. verwerking, enz.
Wellicht kan âhorlogekunstenaarâ Stefan Ketelaars hier wat duidelijkheid over verschaffen. Wat kost een stukje meteoriet ĂŒberhaupt? Kan het dus wel voor een dergelijke prijs?
Alvast bedankt voor de reacties
Blijft wel fascinerend materiaal. En het geeft een heel eigen uitstraling aan het horloge. Ik heb er wel een zwak voor. Prachtige plaatjes die gedeeld zijn!
Grappig dat ze die rekenfout maken. De aarde, die is misschien zoân 4,5 miljard jaar oud, maar die meteoriet komt ergens uit de ruimte weg en daar heb je 13,5 tot 13,8 miljard jaar speelruimte.
Alle materie ontstond dan wel weer tegelijkertijd, dus terwijl de aarde zoân 4,5 miljard jaar in deze vorm bestaat, is alle materie 13,8 miljard jaar oud.
Soit, er zijn een paar stemmen die claimen dat het 26,nogwat miljard jaar moet zijn, maar dat is niet de geaccepteerde leeftijd van dit moment.
Dat mensen meteorieten fascinerend vinden kan ik begrijpen, maar kun je me deze gedachtensprong uitleggen?
Hoe is een plak van een galactische zwerfkei kunst? Ik zou dat pas kunst noemen als ze een meteoriet in banaan-vorm slijpen en hem aan een muur bevestigen met duct-tape.
De precieze feiten heb ik niet, maar het lijkt me niet zo moeilijk na te zoeken. Hoewel ijzermeteorieten relatief zeldzaam zijn is het volgens mij redelijk gemakkelijk verkrijgbaar. Voor horlogewijzerplaten heb je wel exemplaren nodig met enige doorsnede en consistentie daarin, maar de plakjes die ervan gemaakt worden zullen erg dun zijn, dus een klein stukje kan vermoedelijk al heel wat horloges maken. Men zegt dat het widmanstÀttenpatroon niet vervalsbaar is, maar of ook geldt dat er helemaal niet gesimuleerd wordt weet ik niet.
Goed topic dit. Eigenlijk 1 van de weinigen waar ik nagenoeg ieder horloge wel mooi vind.
Het verwerken van âeen stuk steenâ tot een horloge op een geheel eigen wijze en interpretatie zoals bijvoorbeeld Ketelaars dat doet en een ander merk op zijn eigen unieke wijze zie ik sommige horloges als kunst om de pols. Uiteraard is deze opmerking mijn uitleg en zullen andere mensen het enkel zien als iets wat de tijd aangeeft.
Wanneer ik kijk naar bijvoorbeeld een van der Klauw of een Ketelaars, of (ben het merk en model even kwijt) een wijzerplaat met ridders om een tafel zie ik dat als een stukje kunst. Voor mij gaat dit zoveel verder dan aangeven hoe laat het is.