Meteoriet

Vooral je laatste zin. Het is bizarbwat er allemaal na te maken is……
Hoe herken je dan echt meteoriet?

1 like

Staat met stip op mijn wish list. Super mooi… :heart_eyes:

Daar zijn in ruwe vorm wel een aantal determinanten voor. Onder andere de verhitte iets gesmolten buitenkant ziet er anders uit dan stenen die op aarde zijn verweerd. De compositie analyseren is vast een ander deel. Ik meen me te herinneren dat ijzermeteorieten veel nikkel bevatten. Maar bij die laatste categorie is het toch ook echt het widmanstättenpatroon. Overigens wordt dat door etstechnieken en soms kleuring en verhitting verder veranderd voor gebruik in horloges. Er zijn wellicht ook belangrijke tekenen om een nep van een echt widmanstättenpatroon te onderscheiden.

2 likes

Ik heb overigens nog nooit expliciet over nep gehoord.

1 like

Bauche Nebula

4 likes

Dit vind ik dan weer niet mooi vwb een meteoriet wijzerplaat.

Dat mag natuurlijk

Iemand verkoopt exact dit horloge op Reddit (uit Ierland). Zeker een mooie versie van een sterk horloge en gewaardeerde micrbrand, en een mooie meteoriet:

3 likes

Ik had vroeger een heel romantisch beeld van een meteoriet wijzerplaat: iets wat uit de ruimte komt om de pols, zo cool :hear_no_evil: Maar als je dan iets verder denkt, alles op aarde komt uit de ruimte! En dan is meteoriet opeens nog maar enkel ijzer en nikkel met een heel druk patroon. Goud wat dat betreft is een stuk specialer, gemaakt in een supernova (denken we), de ruimte in gelanceerd en bij de vorming van ons zonnestelsel onderdeel van onze planeet geworden!

Neemt niet weg dat ik meteoriet nog steeds cool vind, want het is pas later bij ons “op bezoek gekomen” :smile: En helemaal cool op een horloge als het goed gebruikt wordt zoals bij de Apollo-Soyuz.

5 likes

Die kende ik niet maar ook weer erg mooi

Zeker, laatst iemand ontmoet die hem 6 jaar terug voor 2900 in de winkel gevonden had, nu alleen nog boven 15k (B&P) te vinden;

6 likes

5 likes

Dat zijn de heerlijke aankopen :hear_no_evil:

2 likes

Ik wist wel dat Venezianico er een moest hebben. Die doen een dial met zowat alles als ze de kans ruiken. Ik kon m alleen zo gauw niet vinden, dus dacht toen dat mijn herinnering ongelijk had

2 likes

En idd je vermoeden was juist
:hugs:

1 van deze?

Roger dubuis knights of the round table.

5 likes

Ja, dat dus. Dit is voor mij kunst aan de pols. Dit gaat zoveel verder dan een de tijd aangeven! Of ben ik nu heel raar……

1 like

Yes sir! Niet zomaar meteoriet, maar Dar-Al-Gani 400 maan meteoriet. Weliswaar alleen de subdials.
Wel weer een platina kast, dat is dan ook weer een leuke buitenaardse creatie (lang verhaal).

12 likes

Die is fraai! Subtiel en speciaal. Hou ik van

Nee je bent niet raar, je hebt helemaal gelijk. De horloges die worden gemaakt gaan inderdaad veel verder dan gewoon een manier om de tijd te zien.

1 like