Meukstruinen tussen de bric-a-brac in Zuid Frankrijk. NA: Vakantie vondst.

Dank jullie wel allemaal voor de aardige reacties en commentaar. Dit motiveert mij enorm om voor jullie verhaaltjes te blijven schrijven.

3 likes

Na het lezen van deze enorme lap tekst, moest ik toch even mijn scheerapparaat erbij pakken, mijn baard was gegroeid… Heerlijk om te lezen, dat wel. Ik houd wel van mooie lange verhalen, die je meenemen op reis en je verbeelding prikkelen. En als kers op de taart een prachtig horloge! Het mooiste van dit horloge vind ik echter het deksel, echt een mooi detail.

En dan nog een beetje in mijn straatje: Seiko bouwde vroeger in licentie uurwerkjes van Moeris, in de tijd dat ze nog geen eigen uurwerkjes bouwden. Mooi om dan het “origineel” te zien.

3 likes

Heerlijk verhaal Lex, heb ervan genoten :+1: :blush:
En een prachtige aanwinst natuurlijk, geniet ervan.

1 like

Weer een prachtig verhaal, van een mooie vondst.

1 like

Leuke vondst. En wat een mooi verhaal weer. Dat Franse dorpje lijkt me geweldig. Ik leer ervan dat je altijd naar meuk moet kijken: je weet nooit wat er tussen zit.

1 like

Enge beestjes? In Frankrijk? Bedwantsen?
Nee hoor je hebt gelijk. En de jacht is minstens zo leuk als het hebben.

1 like

Leuk verhaal en zeker een leuke vondst! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Boeiend verhaal van een prachtig zakhorloge.
Bedankt hiervoor.
En veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Hoi Lex, ik had al een sneak preview van je verslag gehad, op mijn werk. Maar ja, werk hè, dan word je niet geacht uitgebreid je hobby te gaan zitten botvieren :roll_eyes:
Heerlijk om te lezen. Op dit moment zit ik in de auto, niet achter het stuur, op weg naar l’ hexagone.
Ik beleef gelijksoortige avonturen, maar niet iedereen heeft de gave om daar zo eloquent verslag van te doen!
Mooie vondst die Moeris! Ik zou zelfs denken nog iets jonger aan de vormgeving van de kast te zien.
Erg aantrekkelijk en zeker verzamelwaardig!
Dankjewel voor het verslag!

2 likes

Prachtig horloge en in nieuwstaat!

Ik heb zelf ook een zakhorloge met zo’n nikkelen kast.

(O ja, wát een mooie vakantie plek!!!)

7 likes

Mooie aanwinst voor jou en een heerlijk verhaal voor ons :pray:

1 like

Mooi verhaal en dito horloge,top :+1:t2:

1 like

Aha, daar zijn er dus meer van. Best een mooie constructie. Veel handiger dan dat gedoe met 1 scharnierend deksel aan de voorkant en twee scharnieren met twee dekseltjes aan de achterkant. Veel kwetsbaarder.
Enig idee welk het caliber er in zit? Ik heb gezocht in Ranfft maar kan geen match vinden. En van de merkloze wijzerplaat wordt ik zelf ook geen seconde wijzer. :slight_smile:

Dank voor het delen. I do not walk alone…

2 likes

Geen idee welk kaliber ik heb, die van mij lijkt er wat ouder uit te zien. Met die kroon. Leuk om nog een andere te zien :slight_smile:

1 like

Ik zei het al:

1 like

Lekker verhaal, bedankt. Waande mezelf even terug in la douce France. Geniet van je aanwinst!

1 like

Mooi verhaal en een mooie vondst, bedankt voor het delen :+1:t2:

1 like

Wederom een mooie vondst verpakt in een enthousiast verhaal :+1: :+1:

1 like

Leuk man! Die had ik ook gekocht😁

1 like

Als het van dit niveau is heb ik er geen problemen mee :slightly_smiling_face: Prachtig zakhorloge en dank voor het mooie en volledige relaas :pray:

1 like