Mezelf even voorstellen: Gerhard57NL

Goedendag, beste Forumleden!
Ik ben Gerhard, ben sinds kort pensionado, woon in de buurt van Haarlem en ben geboren in de Achterhoek. Toen ik in 2017 een vaste naam voor Google-zaken zocht, zoals YouTube, kwam ik op de combinatie van voornaam en geboortejaar 1957 en land NL. Ik moest vulling vinden voor het ronde vignetje en ik dacht “wat als de provincie Gelderland een eigen luchtmacht zou hebben? Dan zou er iets met blauw-geel-zwart op de vleugels staan”. In 2021 werd ik lid van Watchuseek, maar eigenaar VerticalScope heeft dat naar mijn smaak te commercieel gemaakt en ik ben daar weggegaan. Mochten mensen me zoeken, dan vinden ze me hier met exact dezelfde naam en merkteken.
Ik ben nog maar een paar jaar horlogeverzamelaar. Eerst reviseerde ik elektrisch gereedschap, had bijna 1800 stuks en wilde daar een klein museumpje van maken. Toen werd een groot deel ervan gestolen, dus door dat plan ging een streep. Horloges zijn een andere interesse, maar ik had alleen een paar Casio’s en Seiko’s en Orient’s. Door een paar YouTube-filmpjes kreeg ik interesse in Vostok en daar heb ik er intussen bijna 100 van. Dat ging echt snel vanaf 2017. Er zijn andere Russiche merken bij gekomen, zoals Slava en Poljot en Chaika en Sturmanskie en Buyalov. De horloges hebben de pijn van de diefstal van de andere hobby verzacht, dus de nieuwe hobby was ook een beetje “therapeutisch”. En toen kwam het gedonder in Ukraïne (“geweldige hobby heb je gekozen, bijgoochem; Russische wekkers sparen!”), Maar daar kunnen die horlogefabrieken ook niets aan doen; ze hebben er niet om gevraagd. Ik vermijd politiek gedoe en ik heb vooralsnog niet de neiging gevoeld om alles te verkopen. Hier zijn veel andere forumleden die Russische klokkies verzamelen, zag ik, en ik hoop nuttig bij te kunnen dragen met de kennis die ik heb. Dank voor uw leestijd!

96 likes

Welkom Gerhard. Veel plezier hier.

1 like

:wave:

1 like

Welkom Gerhard!:+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuke introductie en welkom op dit gezellige forum!

1 like

Welkom, heb al een paar berichten van u gelezen. Ik denk dat u een
Leuke, informatieve toevoeging voor het forum bent.
Veel plezier hier!

3 likes

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom bij de club Gerhard :+1:

1 like

Welkom en hoop dat je je plezier hier ook vindt!

1 like

Welkom bij de club Gerhard.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!

1 like

Van harte welkom Gerhard :+1:

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Welkom Gerhard. Balen van de diefstal maar goed te lezen dat je je ‘troost’ heb kunnen vinden in de prachtige hobby welke ons hier allen samenbrengt.

1 like

Welkom hier ! :smiley:

Woooww ik heb er momenteel maar 1 :

Foto’s daar houden we allemaal van !

3 likes

Welkom Gerard! Je bent hier al aardig actief begonnen. :+1:

1 like

Welkom

1 like