Mezelf even voorstellen.

Beste HF-ers,

Na een poosje op dit forum te hebben meegelezen, vind ik het tijd worden om mij even voor te stellen.
Mijn naam is Aad en ben 60 jaar. Sinds een paar jaar ben ik bezig met het verzamelen van vintage Seiko’s.

Nu is het probleem, zoals jullie weten, dat vintage horloges nog wel eens wat willen mankeren.
Ik heb toen eens de stoute schoenen aangetrokken en een Seiko gekocht, opengemaakt en compleet gedemonteerd. Na uren in de rondte te hebben gezocht naar weggesprongen veertjes en schroefjes, was ik al bijna radeloos.
Maar na alles toch weer gevonden te hebben en de onderdelen gereinigd, het uurwerk weer gemonteerd en ja hoor het liep weer.

Dit werkte zo aanstekelijk, dat ik besloot een cursus uurwerktechniek te gaan volgen om meer te weten te komen van het vinden en oplossen van problemen met uurwerken.
Daardoor werd ik zo enthousiast dat ik daarna een tweede cursus gevolgd heb.
Daar heb ik zoveel geleerd dat ik nu in staat ben om een defect uurwerk weer goed aan de gang te krijgen. Uiteraard moet ik nog een hoop leren en praktijk opdoen, maar dat vind ik een leuke uitdaging.

Tot slot nog even wat info over mijn " verzameling" Seiko’s.
Deze bestaat momenteel uit enkele chronografen (de uurwerken 6139 en 6138) en andere verschillende vintage Seiko’s.
Daar ik nog niet geheel thuis ben met het posten, zal ik later wat foto’s proberen te plaatsen.

Ik hoop op dit forum nog veel kennis op te doen en misschien wat te kunnen bijdragen aan de verschillende topics.

Met vriendelijke groet,

Aad

44 likes

Hoi Aad, welkom! Welke cursus heb jij gedaan?

Enne, graag foto’s van de collectie!

Welkom!
Heel veel leesplezier!

Dag Aad. Welkom maat!

3 likes

Hoi Aad, van harte welkom en veel plezier op dit geweldige forum :grinning:

image

Welkom hier!

Welkom

9100ceb46a924583a104eb64ab39775258928351_hq

Ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar het was in Grootschermer, Noord-Holland.

1 like

Welkom. Ik ben benieuwd welke Seiko’s je allemaal hebt. :wink:

Oohh die! Ik ga eens kijken!

Hij is verhuisd en zit nu in een mooi pandje in Spanbroek.
De moeite waard om eens langs te gaan.

Ik zal proberen morgenavond wat foto’s te maken en te posten.

1 like

Mijn beste,

Aad, van harte welkom!!
Ik wens je aangenaam verblijf binnen de contouren van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Aad !

Welkom Aad!

Welkom Aad en veel plezier op HF! :+1::smiley:

Om even uit te proberen.
Hierbij alvast een foto van mijn werkplekje.

26 likes

Van harte welkom!
Wow, spulletjes heb je wel :+1: