Mezelf voorstellen en voorstellen gevraagd

Welkom! Als Tag Heuer fan moet ik meteen denken aan de Carerra Cal 6 WAS2111, misschien is het wat voor je. Succes met de zoektocht!

1 like

Welkom !

1 like

Welkom hier.

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Dave, welkom op HF en succes met het uitzoeken van een mooi horloge, veel plezier hier gewenst! De periode van uitzoeken is bijna net zo leuk als het bezitten, dus mijn advies is: neem de tijd😀.

1 like

Welkom op het forum :+1: Ik zou voor een Nomos gaan. In-house uurwerk, goede kwaliteit, kunnen veel bandjes hebben

2 likes

Welkom @HetIsNooitTeLaat en je krijgt hier een hoop goede adviezen maar onderzoek ook zelf he ! Passen, passen en nog eens passen.

En alhoewel Fate hier vrijwel zijn hele eigen draad vol goed tips kwijt kan ;

slaat hij met bovenstaande de plank wel kardinaal mis. IWC Portugieser in diverse uitvoeringen van 41 tm 43 mm is een prachtige dress watch hoor , past ook op 17 en 18cm pols ;

en de nieuwste versie is zelfs maar 40mm diameter. Wel nog even sparen


veel zoekplezier !

2 likes

Kijk. Dat begint ergens op te lijken, @HetIsNooitTeLaat, want @Ron-W sloeg hier de plank goed mis.

:rofl: :rofl: :rofl:

Ik moet zo lachen.

Maar even serieus, een Portugieser is mooi hoor. Zonder meer m’n favoriete IWC serie, inclusief de chronografen.

Ik denk dat dat deels klopt. Sowieso is de weg ernaar toe altijd mooi. Je kunt je verlekkeren op horloges dit buiten budget/ reikwijdte liggen. Maar als leek zie je soms door de bomen het bos niet meer. Aan de andere kant, wil ik natuurlijk wel zo snel mogelijk genieten van iets moois.

Ik zie hier op het forum ook weinig waardeoordelen over het ene merk of het andere merk. Bijv “je moet absoluut geen merk x pakken, want dat is rommel” (m.u.v. de plakmerken). Maar ook niet zozeer tussen 2 verschillende merken in dezelfde prijsrange. Bijv " Baume & Mercier is qua prijs kwaliteit beter dan Tag Heuer".

Goede adviezen krijg ik zeker, ongekend :+1:t3: En passen ga ik ook zeker doen. Want ik heb al een horloge gepast, welke ik vanaf plaatje erg mooi vond. Maar eenmaal om de pols, wat het niet wat ik zocht.

volgende stappen zal zijn, ik maak een longlist, mijn vrouw de shortlist en dan passen maar


1 like

Longlist gemaakt, vrouwlief heeft deze gedecimeerd. Nog 2x bij een AD geweest. Nu iets besteld wat ik nog niet om mijn pols heb gehad
 Hoop (en verwacht) dat deze het complete plaatje heeft. Tzt zal ik een NA maken en vertellen of ik hem houd of dat ie toch onverhoopt terug gaat. Bij dat laatste denk ik toch dat ik mijn wensenlijstje moet gaan aanpassen, want heb op mijn zoektocht toch ook wel heel veel moois voorbij zien komen.

1 like

Ben erg benieuwd waar de keuze op gevallen is

Hij (of zij) wordt hierboven genoemd. Ik hou het nog even op een cliffhanger voor de NA :zipper_mouth_face:

Welkom op ons mooie forum.

Nomos en Longines zijn prima merken. Ik zou toch echt de Nomos Ludwig 38 mm checken, want die checkt bijna alle boxen en dan hou je nog 1000 euro over, voor andere leuke dingen. Of anders de Orion 38mm. De Longines Heritage Classic is ook een prima optie. Moet het per se een nieuw horloge zijn? Want voor jou budget zijn er echt waanzinnig toffe vintage horloges te vinden. Misschien is zelfs zoiets als de tissot heritage navigator iets wat je leuk kan vinden. De lijst van mogelijke

1 like

Welkom op het forum, Dave.

Alsnog welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie, Dave!

Ik heb het hele topic even doorgenomen en lees ook dat jij een keuze hebt gemaakt.
Ik zie behoorlijk wat mooie opties voorbij komen, welke toch wel aardig aan jouw wensen voldoen.

Ik hoop ergens dat jouw ‘cliffhanger’ een woordspeling is op jouw keuze, de [quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:19, topic:361329”]
Clifton 10518
[/quote]

Een variant daarop (met de blauwe wijzerplaat) spookt namelijk al een hele tijd door mijn hoofd. Een prachtig horloge om te zien!

Een andere optie die ik jou had willen meegeven is de Ball Watch Trainmaster Standard Time:

Maar dat is nu waarschijnlijk te laat


Ik ben benieuwd welke keuze jij uiteindelijk hebt gemaakt!

1 like


Welkom op het forum.
Geen blauwe wijzers maar wel een Raymond Weil, hij is beschikbaar als je interesse hebt.
Veel succes met je speurtocht

1 like

Ref. van de versie op leer is 2803-33-37-70, 39mm en voldoet volgens mij aan alle voorwaarden. Daarnaast is het een fantastisch horloge


Welkom @HetIsNooitTeLaat veel
Plezier hier en die Nomos en Longines vindnik erg mooi!!!

[/quote]

Ik wil niet te veel verraden, want wil in mijn NA mijn zoektocht een beetje uitstippelen (aangezien ik niets technisch over het/een horloge kan vertellen)
Een schitterend horloge De Clifton 10052T, welke inderdaad veel afvinkt van mijn wensenlijstje.